החרדים בלמו את העברת הסמכויות לבן גביר - זאת ההחלטה שקיבל בתגובה

בעקבות סכסוך עם השר איתמר בן גביר, במפלגות החרדיות מתנגדים להצביע בעד העברת סמכויות נוספות לשר לביטחון לאומי והנושא נדחה. בן גביר הודיע בתגובה: לא מחוייבים לקואליציה

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 15/04/24 15:18 ז בניסן התשפד

החרדים בלמו את העברת הסמכויות לבן גביר - זאת ההחלטה שקיבל בתגובה
בן גביר, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

צרות בקואליציה: בשעות האחרונות הודיעו נציגי הסיעות החרדיות לשר בן גביר כי לא יאפשרו את העברת הרשות לאכיפת מקרקעין למשרד לביטחון לאומי, שבוע אחרי החלטת הממשלה בה אושרו העברת הסמכויות החדשות, ההחלטה של הסיעות החרדיות גרמה להנהלת הקואליציה להוריד את הנושא מסדר היום ולא ידוע מתי בן גביר יקבל את הסמכויות.

התנהלות המפלגות החרדיות נובעת מכעס על מפלגת עוצמה יהודית בנושא רפורמת הקווים הכשרים בסלולר. לטענת המפלגות החרדיות בעוצמה יהודית מעכבים את השינויים בקווים הכשרים, בעוצמה יהודית מתנערים מהטענה.

בן גביר: לא מחוייבים לקואליציה

בעקבות התנהלות מפלגות ש"ס ויהדות התורה, שעות ספורות לפני ההצבעה, השר בן גביר וחברי סייעת ׳עוצמה יהודית׳ הודיעו ליו"ר הקואליציה כי החל מהיום סיעת עוצמה יהודית לא מחויבת למשמעת הקואליציונית, ועד להעברת הרשות תצביע כראות עיניה.

גורמים בכירים ב׳עוצמה יהודית׳ אומרים ל'חדשות כיפה': "הדיל שנרקם בין המפלגות הערביות למפלגות החרדיות על עיכוב העברת הרשות לאכיפת מקרקעין תמורת תמיכתם בחוק הגיוס יפגע באופן ישיר במאמצי האכיפה בנגב".