ליברמן בתמיכה חריגה בסמוטריץ': "אין שום הצדקה"

לאחר סירובו של שר האוצר לתקצב רכישת טייסות בסך 35 מיליארד שקל, ראש סיעת ישראל ביתנו מביע תמיכה ותוקף את הממשלה על העסקה המתוכננת: "לא יתכן שמיליציות בסנדלים מסוגלות לשגר כטב״מים לעבר ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/04/24 19:14 כג באדר ב'

ליברמן בתמיכה חריגה בסמוטריץ': "אין שום הצדקה"
ליברמן נותן גב לסמוטריץ', צילום: Yonatan Sindel,FLASH 90

יממה לאחר שהתפרסם כי שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מתנגד לעסקה שיזם משרד הביטחון לרכישת טייסת מטוסי F-35 ו- F-15, הוא מקבל תמיכה ממקום בלתי צפוי. ראש סיעת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, הצהיר היום (ג') כי "אין שום הצדקה" לרכישת הטייסות.

"אין שום הצדקה לרכוש מטוסים בסכום כולל של כ-35 מיליארד שקל"

"ממשלת ישראל חייבת לקבל שתי החלטות מיידיות" הצהיר ליברמן ופירט, "בתחום הביטחוני, אין שום הצדקה לרכוש מטוסים בסכום כולל של כ-35 מיליארד שקל. לא יתכן שמיליציות בסנדלים מסוגלות לשגר טילי שיוט וכטב"מים לעבר ישראל, בשעה שבכדי לתקוף בתימן, מדינת ישראל צריכה להעלות טייסת שלמה לאוויר לטיסה של אלפי קילומטרים דרומה".

הוא הציע פיתרון אחר: "לכן, במקום לרכוש מטוסים בכ-35 מיליארד שקל, ניתן לרכוש מטוסים בכ-20 מיליארד שקל, ולהשקיע 10 מיליארד שקל בהקמת חיל טילים אפקטיבי שיענה על האתגרים הביטחוניים, וחמישה מיליארד שקל לחיזוק זרוע היבשה". ליברמן המשיך ותקף את ההחלטות הכלכליות שמקבלת הממשלה: "בתחום הכלכלי, חייבים להביא ארצה באופן מיידי כרבע מיליון עובדים זרים, שזקוקים לענפי הבניה, התעשייה, החקלאות והמלונאות. אחרי כמעט חצי שנת מלחמה, הגיע הזמן להחליף דיסקט" תקף.

מטוס F35

מטוס F35 צילום: Aharon Krohn,Flash90

סמוטריץ' זועם: "חסר תקדים, ואין בכוונתי לאשר זאת"

כזכור, אמש פורסם כי שר האוצר התנגד להעביר את התקציבים לרכישת הטייסות. הוא כתב לנתניהו כי "משרד הביטחון מבקש לכנס ללא הסכמה את ועדת השרים להצטיידות מערכת הביטחון לאישור שתי עסקאות ארוכות טווח בעלות כוללת של כ-35 מיליארד שקלים לרכישת טייסת מטוסי F-35 וטייסת מטוסי F-15. כינוס הוועדה ואישור עסקה בסדר גודל כזה ללא הסכמת משרד האוצר ועל הראש של שר האוצר הם חסרי תקדים, ואין בכוונתי לאשר זאת".