הלם במפלגות החרדיות: זאת האפשרות שנשקלת כדי לעקוף את בג"ץ

במפלגות החרדיות קיבלו בהלם מוחלט את פסיקת בג"ץ והדרישה שעולה כעת על הפרק היא שינוי מיידי של תקנות התמיכה לישיבות כך שתקציב הישיבות יחזור על כנו. בנוסף יחוקק חוק דיחוי מוצמד לחוק יסוד: לימוד תורה

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 28/03/24 21:24 יח באדר ב'

הלם במפלגות החרדיות: זאת האפשרות שנשקלת כדי לעקוף את בג"ץ
דרעי וגולדקנופף בהתייעצות, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

במפלגות החרדיות קיבלו הערב (ה') בהלם מוחלט את פסיקת בג"ץ המורה למדינה לעצור את תקציב הישיבות שבהם התלמידים חייבים בגיוס החל מיום שני הקרוב. בכירים במפלגות החרדיות מסרו לחדשות כיפה כי הדרישה שעולה כעת על הפרק היא שינוי מיידי של תקנות התמיכה כדי להחזיר את תקציב הישיבות ולאחר מכן חקיקת חוק דיחוי מוצמד לחוק יסוד לימוד התורה. גורם בכיר במפלגות החרדיות אמר הערב לחדשות כיפה כי "גם הפשרות שכבר הסכמנו להם ירדו הערב מהשולחן".

בג"ץ הוציא צו ביניים להקפאת התקציבים לישיבות

מוקדם יותר הערב בית המשפט העליון הוציא צו ביניים המורה למדינה להפסיק את תקצוב הישיבות החרדיות אשר תלמידיהם אינם מתגייסים לצבא החל מהראשון לאפריל. יחד עם זאת הישיבות ימשיכו לקבל כספים עבור תלמידים אשר אינם חייבים בגיוס וזאת עד לסוף שנת הלימודים. בתוך כך, בג"ץ אישר לראש הממשלה לדחות את תשובתו עד לסוף חודש אפריל.

דרעי: "אות קין והתעמרות חסרת תקדים בלומדי התורה"

יו"ר מפלגת ש"ס, אריה דרעי, ששמר על שתיקה לאחרונה יצא במתקפה חריפה על בג"ץ: "צו הביניים שנתן בג"צ לשלילה מיידית של תקציבי הישיבות הוא אות קין והתעמרות חסרת תקדים בלומדי התורה במדינת היהודים. דווקא בימים בהם עם ישראל זקוק לרחמי שמיים בדרום ובצפון, בג"צ מוביל גישה פוגענית כלפי לומדי התורה שעליהם עומד העולם".

דגל התורה: "הכל מתוזמן"

בסיעת דגל התורה תקפו גם הם: "בג"צ והמערכת הפקידותית החליטו על מאבק כולל בלומדי התורה ובחינוך התורני והם חייבים להוכיח לכולם שהם בעלי הבית במדינה הזאת והם גם יחליטו עבורינו לאיזה קואליציה נלך. איך אפשר להוציא צו ביניים תוך שעה, כשאדם מן השורה יכול להמתין שנים לפסיקה?. הכל מתוזמן".