מכה לנתניהו: גדעון סער פורש מהממשלה

שבועיים אחרי ההצהרה הדרמטית בה הודיע שהוא עוזב את גנץ ומקים מפלגה חדשה, גדעון סער מטיל פצצה נוספת ופורש מהקואליציה - שצונחת ל-72 מנדטים. סער: "בסוגיות פוליטיות נשקול קודם כל את טובת המדינה"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 25/03/24 20:16 טו באדר ב'

מכה לנתניהו: גדעון סער פורש מהממשלה
גדעון סער, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

טלטלה בקואליציה: יו"ר מפלגת הימין הממלכתי חבר הכנסת גדעון סער מממש את האיום שלו על נתניהו ובמסיבת עיתונאים מיוחדת מודיע כי החליט לפרוש מן הממשלה יחד עם שלושת חברי מפלגתו, אחרי שלא קיבל את מבוקשו - חברות בקבינט המצומצם.

סער פורש - הקואליציה מצטמצמת

רק לפני שבועיים סער הודיע כי הוא מפסיק את השותפות עם יו"ר המחנה הממלכתי השר בני גנץ וביקש מקום בקבינט המצומצם, כעת אחרי שהמגעים עם הליכוד שהחלו בתקווה גדולה התפוצצו, סער פורש ומוריד את מספר חברי הקואליציה ל-72 במקום 76 מנדטים, פרישתו של סער עלולה גם להקשות על הישארותו של גנץ בממשלה.

סער אמר הערב: "נכנסתי לממשלה למרות שלא נכללתי בקבינט המלחמה, למרות הסכם מפורש עם שותפיי לשעבר. בראיה לאחור, אולי טעיתי בכך. בחודשים האחרונים, אני וכל אזרחי ישראל, רואים בכאב איך ניווט המערכה לא מקרב אותנו להשגת מטרותיה. הירידה בלחץ הצבאי הייתה מוטעת. גם מבצעית וגם בסוגיית החטופים, ובמקביל איבדנו תמיכה מדינית. דרשנו להצטרף לקנינט המצומצם כדי שאוכל להביא את השקפתי ונסיוני".

"בסוגיות פוליטיות נשקול קודם כל את טובת המדינה"

סער הוסיף: "כשיסורי העם כה כבדים ומקץ כמעט חצי שנה של לחימה, מוטב להשמיע קול ברור וצלול מחוץ לממשלה ואף לאתגר אותה בשיח הציבורי בנושא המלחמה. לפיכך, בלב כבד אך שלם, הודעתי לפני שעה קלה על כוונתי להתפטר מהממשלה וחתמתי על כתב התפטרות לראש הממשלה, כמוני עשתה השרה יפעת שאשא- ביטון.

סער ולפיד, יחד באופוזיציה

סער ולפיד, יחד באופוזיציה צילום: Yonatan Sindel,Flash90

"במהלך חברותנו בממשלה" הוסיף סער, "ניסינו תמיד לעזור לעם ולמדינה כמיטב יכולתנו. גם מחוץ לממשלה נמשיך להיות קול פטריוטי ואחראי. נגבה כל מהלך להשגת יעדי המלחמה. בסוגיות פוליטיות נשקול קודם כל את טובת המדינה ומשמעות החלטות על המלחמה והמאמץ להשגת יעדיה.

"אנחנו מחזקים את חיילי צה"ל ואת כל כוחות הביטחון הפועלים גם בשעות אלה בעזה, בגבול לבנון, ביהודה ושומרון ובכל מקום. אנחנו מחזקים את משפחות החטופים ומקווים לראות אותם בקרוב בבתיהם. בתום חג הפורים אני מאחל שכולנו נעבור מדשדוש להכרעה, מיגון לשמחה ומאבל לימים טובים".