מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

הערכה בקואליציה: זאת ההחלטה שנתניהו יקבל בנוגע לסער

ברקע האולטימטום שהציב סער לראש הממשלה אם לא יצורף לקבינט המלחמה, השניים נפגשו בסוף השבוע ובקואליציה מעריכים כי כבר בימים הקרובים הוא יצורף לקבינט המלחמה

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 18/03/24 19:37 ח באדר ב'

הערכה בקואליציה: זאת ההחלטה שנתניהו יקבל בנוגע לסער
סער , צילום: Yonatan Sindel,Flash90

אחרי האולטימטום שהציב סער לראש הממשלה בדרישה לצרפו לקבינט המלחמה, הערב (ב') נחשף ב"חדשות כיפה" כי השניים נפגשו כבר ביום שישי האחרון, פגישה שהוגדרה כ"טובה". הערכה בקואליציה שכבר בימים הקרובים סער יכנס לקבינט המלחמה ובכך יסתיים המשבר מולו.

"אין לנו יותר את הפריבילגיה הזאת"

מוקדם יותר סער הסביר את דרישתו במהלך ישיבת הסיעה של הימין הממלכתי: "בשבוע הראשון למלחמה תיעדפתי את עצם הקמת ממשלת החירום על חברותי בקבינט המצומצם. בנסיבות השעה כפי שפרטתי - אין לנו יותר את הפריבילגיה הזאת. אנחנו תובעים את האפשרות לנסות ולהשפיע על שינוי כיוון במלחמה ולהשמיע את קולנו במוקד הניווט שלה. לא נוכל לוותר על כך".

האולטימטום של סער: "אם לא אצורף לקבינט המלחמה תוך ימים - לא אשאר"

כזכור, במוצאי שבת האחרון סער החריף את הדרישה לצירופו לקבינט המלחמה ובריאיון שנערך עימו בתוכנית פגוש את העיתונות אמר סער: "מה לא ברור? אין טעם להישארותי בממשלה בלי קבינט המלחמה. אמרתי לנתניהו - תחליט תוך ימים ספורים".

"מיום ליום של דשדוש אנחנו מתרחקים מהניצחון"

"אני חושב שמיום ליום של דשדוש אנחנו מתרחקים מהניצחון" אמר סער. "אני חושב שהיום מי שאחראי לי על ניווט המערכה זה קבינט המלחמה אין שום השפעה כמעט לקבינט הביטחוני. זה הפך לפרלמנט או כמו שאני קורא לזה סדנה לוויסות לחצים" בהמשך הוסיף סער: "אני אמרתי ביום שלישי בצורה הכי ברורה שאני תובע להיכנס לקבינט המלחמה ואם לא - אין שום טעם להישארותי בממשלה".