גלנט זעם על סמוטריץ': "אם אתה מתייחס לזה, תתייחס למציאות השלמה"

שר הביטחון הגיב בעצבים לשר האוצר שרוצה לשלול מהרמטכ"ל את הזכות למינויים: "צה"ל מביא את ההישגים שאנחנו הכי גאים בהם. אתה פוגע בביטחון ישראל וחותר תחת מערכת הביטחון מסיבות פוליטיות בלבד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/03/24 08:15 ח באדר ב'

גלנט זעם על סמוטריץ': "אם אתה מתייחס לזה, תתייחס למציאות השלמה"
גלנט וסמוטריץ', צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אחרי הדו-שיח שהתנהל בין סמוטריץ' לרמטכ"ל אמש אודות הביקורת של שר האוצר על סבב המינויים, גם אמש (א') בקבינו דנו השרים בנושא. סמוטריץ' הביע שוב את עמדתו בכך שלרמטכ"ל הלוי אין מנדט למינויים - ושר הביטחון גלנט תקף אותו על הדברים. "אם אתה מתייחס לזה, תתייחס למציאות השלמה, איך צה"ל, שנכשל, התאושש מהמקום הכי קשה ומתנהל למופת", הטיח בו גלנט - כך על פי פרסום של מיכאל שמש.

"לא נאפשר לאף אחד להפוך את צה"ל למיליציה בשירות גורם כזה או אחר"

"צה"ל מביא את ההישגים שאנחנו הכי גאים בהם. אתה פוגע בביטחון ישראל וחותר תחת מערכת הביטחון מסיבות פוליטיות בלבד. זה חמור תמיד ובפרט במלחמה. לא נאפשר לאף אחד להפוך את צה"ל למיליציה בשירות גורם כזה או אחר", הוסיף שר הביטחון.

סמוטריץ' אמר בקבינט כי "צה"ל והעומד בראשו נכשלו לא רק טקטית ואופרטיבית, אלא גם מחשבתית. מי שמעצב את דמות המפקדים זה המטכ"ל ואת סבב המינויים הזה צריך לבצע המטכ"ל הבא. המטכ"ל הזה נכשל ולכן יש לו גיבוי רק להפעלת הכוח. לא יכול להיות שהמפכ"ל לא יכול לבצע מינויים".