תזוזות בממשלה: אקוניס קיבל תפקיד בחו"ל ויתפטר - השרה גילה גמליאל תחליף אותו

הממשלה אישרה מספר שינויים: השר אופיר אקוניס יעזוב את משרד המדע לטובת תפקיד בניו יורק, השרה גילה גמליאל תחליף אותו - ורשות המודיעין עוברת לידיים של נתניהו

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 17/03/24 12:27 ז באדר ב'

תזוזות בממשלה: אקוניס קיבל תפקיד בחו"ל ויתפטר - השרה גילה גמליאל תחליף אותו
אקוניס, צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90

ישיבת ממשלה מסקרנת במיוחד נערכת הבוקר (א') במשרד ראש הממשלה בירושלים, בישיבה אושרו מספר שינויים בהרכב הממשלה. השר אופיר אקוניס יתפטר מהממשלה ומונה לתפקיד קונסול ישראל בניו יורק, תפקיד שהיה ריק מאז עזב את התפקיד בטריקת דלת אסף זמיר.

התפקיד החדש של גילה גמליאל

גילה גמליאל

גילה גמליאל, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מי שיחליף את אקוניס במשרד המדע תהיה שרת המודיעין גילה גמליאל, שמשרד המודיעין שבראשותה ייסגר, כך על פי החלטת ממשלה. מנהלת המודיעין הלאומי שאחראית על, "גיבוש הערכת המודיעין הלאומית הרב שנתית של מדינת ישראל והתרעה מפני איומים העלולים לאתגר את חוסנה של ישראל" תישאר לא תישאר ותעבור למשרד ראש הממשלה.

אקוניס: "אני יוצא בקומה זקופה"

השר אופיר אקוניס מס עם אישור המינוי: "אני יוצא בקומה זקופה כיהודי, כציוני, כישראלי, זהו הסדר הנכון. לשרת את מדינת ישראל והעם היהודי היא השליחות החשובה ביותר שאדם יכול לבקש. ביתר השאת, בעת הזאת, בעיתוי זה שאין אולי מאתגר ממנו בקנה מדינה היסטורי".

השרה גילה גמליאל: "אני מודה לראש הממשלה על מינויי לשרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה ועל האמון הרב שניתן לי לקדם תחום חשוב זה בעת הזו. בהחלטה משותפת עם ראש הממשלה נתניהו ולאור האתגרים המדיניים והתקציביים בעת הזו, החלטתי לוותר על תפקידי כשרת המודיעין, לסגור את המשרד ולפזר את סמכויותיו החשובות.

כשרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה, אפעל להמשיך לבסס את עוצמתה הטכנולוגית של ישראל בארץ ובעולם ולקדם את החדשנות והמדע בישראל, החיוניים לצמיחה הכלכלית והביטחונית של מדינת ישראל, לחוסנה הלאומי ולחיזוק מעמדה הבינלאומי".