נתניהו נכנע לשרים הסרוגים: השופט בדימוס לא ימונה לתפקיד הבכיר

ראש הממשלה בנימין נתניהו התכוון למנות את שופט בית המשפט העליון בדימוס אורי שהם ליו"ר הוועדה המייעצת למינוי בכירים, ל"חדשות כיפה" נודע כי בעקבות ההתנגדות של שרי הציונות הדתית המינוי נדחה

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 17/03/24 11:42 ז באדר ב'

נתניהו נכנע לשרים הסרוגים: השופט בדימוס לא ימונה לתפקיד הבכיר
נתניהו , צילום: Miriam Alster,Flash90

על סדר יומה של ישיבת הממשלה שמתכנסת הבוקר (א') בירושלים הייתה בקשתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו למנות את שופט בית המשפט העליון בדימוס אורי שהם ליו"ר הוועדה המייעצת למינוי בכירים, מינוי שנדחה ברגע האחרון.

המינוי לתפקיד הבכיר נתקל בהתנגדות חריפה של שרי מפלגת הציונות הדתית שודיעו לילה לפני ההצבעה כי יתנגדו למינוי שהם. גם במפלגת ש"ס היו שרים שהתגוונו להצביע נגד המינוי מה שהביא לביטול הדיון ברגע האחרון. בכירים בממשלה אמרו לחדשות כיפה כי הנושא לא יעלה להצבעה בעקבות ההתנגדות.

אורי שהם, מבקשים להאריך את כהונתו

אורי שהם, צילום: Marc Israel Sellem/POOL

"הגן וחיפה על עמיתיו השופטים ונהג בצביעות ומשוא פנים"

במכתב ששלחו מספר ארגוני ימין נגד המינוי טענו הארגונים שאורי שוהם ידוע כמי ששנים רבות "הגן וחיפה על שופטים ונהג בצביעות ומשוא פנים" מול מקרים דומים בהם הועמדו לדין רבנים ודיינים לעומת שופטים. כזכור השבוע אף התקיים דיון מיוחד בכנסת בעניין תפקודו של הנציב שוהם כנציב שופטים.

בין היתר נטען כי שהם נהג באופן שונה מול אמירותיו של הראשון לציון הרב יצחק יוסף כאשר קרא לשר הדתות להחליפו בעוד הוא מבליג על אמירותיה של נשיאת העליון אסתר חיות שהביעה ביקורת על הממשלה.