אושר תקציב 2024: "תקציב מלחמה טוב עבור מדינת ישראל"

אחרי חודש של דיונים קדחתניים, אושר תקציב המדינה לשנת 2024 | למרות ההיפרדות מגנץ, סער הודיע שיצביע נגד | שר החקלאות מאיים להצביע נגד בשל קיצוצים שנעשו במשרדו | עדכונים שוטפים

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 13/03/24 12:39 ג באדר ב' | עודכן בתאריך 13/03/24 15:01

אושר תקציב 2024: "תקציב מלחמה טוב עבור מדינת ישראל"
משה גפני במליאה, צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

אחרי הליך מזורז, תקציב המדינה המתוקן לשנת 2024 עלה להצבעה במליאת הכנסת, שם הוא יזכה לרוב של עד 64 מחברי הקואליציה. מדובר בתקציב מתוקן, אחרי שעלויות המלחמה הפכו את התקציב שכבר אושר ללא רלוונטי. ההצבעה קורית ברגעים אלו ונראה כי הקואליציה תצליח להעביר את התקציב המבוקש.

584.1 מיליארד שקלים: תקציב המדינה לשנת 2024

תקציב 2024 יעמוד על 584.1 מיליארד שקלים. בעקבות הוצאות המלחמה, תקציב מגבלת ההוצאה יהיה גבוה מהתקציב שאושר במאי 2023 ב-70.4 מיליארד שקל. 55 מיליארד מהתקציב ילכו למימון צרכים צבאיים, ו-15.5 מיליארד שקל למימון צרכים אזרחיים.

צעקות ברגע האחרון

רגע לפני ההצבעה התנהל קרב צעקות בין השר דיכטר מהליכוד לשר האוצר סמוטריץ' על רקע קיצוץ בתקציב משרד החקלאות כחלק מצרכי המלחמה, בציונות הדתית מגדירים את הדרישה של דיכטר "הזויה". גם השר גדעון סער שהחל מהבוקר מוביל סיעה עצמאית בכנסת הודיע שיתנגד לתקציב יחד עם חברי סיעתו.

גפני: "אני לא מרוצה"

משה גפני

משה גפני, הכין את התקציב בוועדת הכספים. צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, אמר בסיכום הדיון על הצעת התקציב הנוסף: "חלק ניכר מהתקציב שהכינו במשרד האוצר – אישרנו אותו. אני לא מרוצה ממה שנעשה שם וצריך לעשות שינויים. נדון על הפיצויים ועל אלו שלא נפתרה הבעיה שלהם. נדון בתקציב של המגזר הערבי, זה לא יעבור אצלנו בצורה כזו. אנו נצביע בעד התקציב בגלל האחריות ולא מעבר לכך. עם כל ההסתייגויות שאמרתי על התקציב אני סבור שצריך לאשר אותו ולהמשיך להילחם על הדברים שאנו מעוניינים בהם, וזה מה שאנו הולכים לעשות".

כמעט עימות פיזי בן אחמד טיבי לבן גביר

לאחר חילופי ההאשמות בינו לבין היועצת המשפטית לממשלה, השר בן גביר ואחמד טיבי התקרבו אחד לשני בצורה מאיימת, ורק הסדרנים ואופיר כץ הפרידו בין שני הצדדים הניצים. הטונים עלו וכמעט התקיים עימות פיזי בין השניים.