על אף השמועות, שותפו של סער מבהיר: לא מנסים להתקרב לליכוד

חבר הכנסת זאב אלקין מתקווה חדשה מטרפד את השמועות ומבהיר כי על אף הפירוק סער ומפלגתו לא מתכוונים להתקרב לנתניהו: "יש פערי עמדות גם בדרך ניהול המלחמה וגם פערים אידאולוגיים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/03/24 07:55 ג באדר ב'

על אף השמועות, שותפו של סער מבהיר: לא מנסים להתקרב לליכוד
אלקין וסער, צילום: Oren Ben Hakoon/Flash90

ההודעה של השר גדעון סער הכתה את מדינת ישראל בתדהמה אמש (ג'). סער הודיע כי עקב חוסר שביעות רצונו מאופן ניהול המלחמה בקבינט, הוא מפרק את המחנה הממלכתי ומקים את המפלגה החדשה-ישנה "תקווה חדשה". בציבור כבר החלו להעלות השערות כי מטרתו של המהלך יוצא הדופן היא להתקרב לנתניהו. בתגובה לכך הצהיר ח"כ זאב אלקין כי אין בשמועות ממש.

שותפו של סער: "לא תמכנו בנתניהו לפני המלחמה ולא נתמוך בו אחרי"

"אנחנו לא מתקרבים לליכוד" הבהיר הבוקר שותפו של סער, זאב אלקין, בראיון לכאן רשת ב'. "לא תמכנו בנתניהו לפני המלחמה ולא נתמוך בו אחרי. הסיבה להחלטה ברורה – יש פערי עמדות גם בדרך ניהול המלחמה וגם פערים אידאולוגיים".

נתניהו וסער בזמנים אחרים

נתניהו וסער בזמנים אחרים, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בהמשך הוא הסביר את הפעולה שהובילה לפירוק: "אנחנו חושבים שהקול של הימין הממלכתי, הליברלי והאידאולוגי, לפי הערכים של בגין ושמיר, חסר היום. הוא לא מיוצג בכנסת. ציבור ענק מאוכזב מנתניהו ומצד שני נמצא בימין, באותם מקומות של הליכוד של פעם".

ביקורת על הקבינט: "הפעולה ברפיח הייתה צריכה להיות מזמן מאחורינו"

אמש, במהלך הודעת הפירוק, הודיע סער כי בכוונתו לדרוש להצטרף לקבינט המלחמה. אלקין הסביר כי הביקורת על הקבינט "לא חדשה. חשבנו שהפעולה ברפיח הייתה צריכה להיות מזמן מאחורינו. היינו צריכים לפעול יותר בנחישות ויותר מהר, אנחנו חושבים שישראל צריכה לחסל את הזרוע של השלטון האזרחי של חמאס".