מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

גדעון סער בהודעה דרמטית: אני מפרק את השותפות עם גנץ ומקים מפלגה

במהלך כנס פעילים הביע השר סער את חוסר שביעות רצונו מהדרך בה מתנהל הקבינט המצומצם, דרש להצטרף, והודיע: אפסיק את השותפות עם סיעת כחול לבן ואקים מחדש את סיעת תקווה חדשה

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/03/24 20:12 ב באדר ב'

גדעון סער בהודעה דרמטית: אני מפרק את השותפות עם גנץ ומקים מפלגה
גדעון סער היום, צילום: רענן כהן

במהלך כנס פעילים של חברי תקווה חדשה-הימין הממלכתי, נשא השר גדעון סער נאום בו הביע את חוסר רצונו מחברי סיעת כחול לבן, והודיע: אקים מחדש את סיעת תקווה חדשה, ואפרד מכחול-לבן. עוד הוא דרש להצטרף לקבינט המלחמה.

"דורשים להצטרף לקבינט המלחמה ולהיות חלק מההשפעה על המדיניות"

השר סער חזר בדבריו על ביקורתו וביקורת חבריו בענין ניהול המלחמה על ידי קבינט המלחמה וציין כי קולה ועמדותיה של תקווה חדשה-הימין הממלכתי אינן נשמעות בו. אשר על כן, הודיע השר סער על דרישת התנועה לצירופו לקבינט המלחמה כדי להשפיע על המדיניות: "לא הסתרנו חברי ואני את הביקורת על ניווט המערכה על ידי הקבינט המצומצם"

"אני מכבד את ידידי, נציגי המחנה הממלכתי בקבינט המלחמה, אך לצערי הם אינם מבטאים בו את הקול, העמדות והדגשים שאני הייתי מביא לשם. לכן, בשמכם, אני מביע פה את דרישתנו להצטרף לקבינט המלחמה ולהיות חלק מההשפעה על המדיניות".

נתניהו וגנץ

נתניהו וגנץ, צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

גדעון סער: מפסיק את השותפות עם כחול לבן

השר סער הודיע גם על החלטתו והחלטת חברי הכנסת של המפלגה לסיים את השותפות עם מפלגת כחול לבן ועל פנייתם ליו"ר ועדת בכנסת על מנת להקים מחדש לאלתר את סיעת תקווה חדשה-הימין הממלכתי בכנסת כסיעה עצמאית, שתבטא באופן מובהק את תפיסת העולם הלאומית ממלכתית.

"קולנו, קולו של הימין הממלכתי חיוני היום יותר מאי פעם. ישראל היום זקוקה לחלופה של ימין ממלכתי. אם אנחנו לא נוביל זאת - איני רואה מישהו אחר שיוכל לעשות זאת. לכן הגעתי להחלטה: לאחר התייעצות ועל דעת חברי לסיים את השותפות עם מפלגת כחול לבן ולהקים מחדש לאלתר את סיעת תקווה חדשה - הימין הממלכתי בכנסת כסיעה עצמאית שתבטא באופן צלול את תפיסת העולם הלאומית ממלכתית שלנו".

צילום: Tomer Neuberg/Flash90

סער: המפלגה שאקים תהווה חלופה לימין הממלכתי

השר סיכם: "אני מודה לבני וגדי ולחברים האחרים על תקופת העבודה המשותפת ומאמין שעוד יבואו ימים בהם נשתף פעולה בעתיד כשתי מסגרות פוליטיות נפרדות. מרגע זה בכוונתי לפעול ולצרף אלינו כוחות פוליטיים נוספים שיובילו לגיבוש חלופה, ואני מדגיש חלופה של כוח פוליטי חזק של ימין ממלכתי, כפי שציבור רחב מייחל שיקרה".

בדבריו התייחס סער ליסודות התפיסה הלאומית ממלכתית ולשורה של נושאים אקטואליים: התנגדות למדינה פלסטינית. הוקעת נורמות לא ממלכתיות כפי שבאו לידי ביטוי באחרונה בנושא פרס ישראל ובתגובת הליכוד למסקנות ועדת החקירה על אסון מירון, ועוד.