המפלגות החרדיות תומכות בנאום הירידה מהארץ: "לומדי התורה מגינים על הארץ"

אחרי שאיים כי אם יגייסו את לומדי התורה הציבור החרדי ירד מהארץ, המפלגות החרדיות מביעות תמיכה בראשון לציון הרב יצחק יוסף: "אין לנו זכות קיום ללא לומדי התורה"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 10/03/24 10:04 ל באדר א'

המפלגות החרדיות תומכות בנאום הירידה מהארץ: "לומדי התורה מגינים על הארץ"
הראשון לציון הרב יצחק יוסף | , צילום: David Cohen/Flash90

הראשון לציון, הרב יצחק יוסף עורר אמש סערה כשאיים בשיעורו השבועי: "אם יכריחו ללכת לצבא - נסע כולנו לחוץ לארץ". פוליטיקאים רבים התנערו מדברי הרב, אבל במפלגות החרדיות מגבים הבוקר (א') את דעתו נגד גיוס לומדי התורה.

מפלגת דגל התורה האשכנזית כתבה הבוקר: "הראשל"צ הרה"ג יצחק יוסף - צודק. אין לנו זכות קיום חס וחלילה כעם, על ארץ ישראל, ללא לומדי התורה שתורתם אומנותם. זאת התורה ואלה לומדיה. שהחזיקה אותנו באלפי שנות גלות וצרות רבות שסבלנו, וב"ה שרדנו וחזרנו לארצנו".

יהדות התורה, מחריפה את הטון

יהדות התורה, מחריפה את הטון, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

סיעת ש"ס מסרה אחרי שלפיד תקף את הראשון לציון: "של נעלך לפני שאתה מדבר בזלזול כלפי הרב הראשי, אשר השמיע דעה ברורה ונחרצת על זכותם העצומה של לומדי התורה המגינים על הארץ. מי שעודד בשתיקה סרבנות של ארגונים שהתנגדו לרפורמה המשפטית שלא יטיף לנו מוסר".

לפיד: "חרפה ועלבון"

נזכיר כי לפיד תקף את הראשון לציון וכתב אמש: "דברי הרב יוסף הם חרפה ועלבון ללוחמי צה"ל המחרפים נפשם להגנת המדינה. הרב יוסף הוא עובד מדינה, עם משכורת מהמדינה, הוא לא יכול לאיים על המדינה. מי שישתמט מצה"ל, לא יקבל אגורה ממדינת ישראל".