נשאר רק חודש: אלו האתגרים שמחכים לקואליציה

בעוד חודש תצא הכנסת לפגרה ולקואליציה נותרו שני חוקים קריטיים שהיא חייבת להעביר לפני חופשת הפסח. אחד מהם - מאיים על השותפות עם בני גנץ

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 07/03/24 14:20 כז באדר א'

נשאר רק חודש: אלו האתגרים שמחכים לקואליציה
נתניהו עם אופיר כץ, צילום: Erik Marmor/Flash90

כנס החורף השנה היה שונה מכל מה שהכירו חברי הכנסת. "לא ככה דמיינתי", אמר לי אחד מהם. החקיקה בצל המלחמה הייתה מצומצמת, לרוב בהסכמות, וחברי הכנסת עטו על עצמם מעט יותר ממלכתיות. בעוד חודש בדיוק יסתיים הכנס שהחל אחרי המלחמה וחברי הכנסת יצאו לפגרת הפסח והחגים הלאומיים - אלו שני החוקים החשובים שמחכים לאישור.

החוק הראשון הוא אישורו בשנית של תקציב המדינה לשנת 2024. אישור החוק התעכב משמעותית אבל בקואליציה מתכננים לסיים איתו בשבוע הקרוב. לחברי הכנסת מצפה לילה לבן והם כבר התבקשו להזמין מלונות. נציין כי התקציב יעמוד על 584.1 מיליארד שקל, סכום שגבוה ב-70.4 מיליארד שקלים מהתקציב שאושר במאי 2023, בעקבות המלחמה.

הדרישה של גנץ

החוק השני הוא הארכת השירות של חיילי צה"ל לשלוש שנים במקום שנתיים ושמונה חודשים. מדובר בחוק שקשה מאוד לקואליציה להעביר בזמן שחוק גיוס לחרדים לא נראה באופק, אבל המלחמה ולוח הזמנים מצריכים אישור מיידי של החוק.

גנץ, הציג את עמדות הממשלה

גנץ, איך יגיב השר, צילום: Chaim Goldberg,Flash90

נזכיר כי יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ הודיע כי ידרוש להצביע בסמוך לחוק על מתווה לגיוס חרדים לצה"ל ושירות אזרחי. גנץ לא אמר מה יעשה אם יאושר חוק הארכת שירות מבלי לקדם את נושא גיוס החרדים, אך הלחץ עליו לעזוב את הממשלה יגבר בעקבות מהלך כזה.