הדרמה האמיתית בבחירות בירושלים: זה ההישג שהמפלגות החרדיות יוכלו לרשום

אמנם זהותו של ראש העיר ירושלים לא מוטלת בספק, אבל עדיין הדרמה בבחירות בבירה עצומה, בשאלה איזה רוב ישיגו המפלגות החרדיות במועצת עיר הבירה של ישראל

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 27/02/24 12:33 יח באדר א'

הדרמה האמיתית בבחירות בירושלים: זה ההישג שהמפלגות החרדיות יוכלו לרשום
גולדקנופף וגפני, , צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בזמן שיש ערים בהן נאבקים ראשי הרשות על כל קול בבחירות, בבירת ישראל המירוץ לראשות העיר מנומנם באופן חריג וניצחונו של משה ליאון מובטח. אבל הדרמה הירושלמית היא דווקא בבחירות למועצת העיר, שם יוכלו המפלגות החרדיות לרשום הישג נדיר.

מועצת העיר ירושלים מונה 31 חברים, בבחירות הקודמות שלושת המפלגות החרדיות השיגו 15 מושבים, והפעם הם יוכלו להגדיל את ההישג, לעלות ל-16 מושבים וכך לקבוע רוב חרדי במועצת העיר, לקראת כל הצבעה או דיון על קדושת השבת ותקציבים.

במפלגות החרדיות לא מתרגשים

מקור בסיעות החרדיות אומר כי אין התרגשות יתרה מהאפשרות להשיג רוב במועצה מכיוון שהרוב החרדי בקואליציה שיקים ליאון כבר מובטח, וכן ליאון כבר התחייב להעניק להם תיקים בכירים בעירייה כדוגמת החינוך או התכנון העירוני. מה שיכריע את הרוב במועצה, הם אחוזי ההצבעה בשכונות השונות בעיר, נתון בו בדרך כלל מובילות המפלגות החרדיות.

משה ליאון, חילופי דברים קשים

משה ליאון, ניצחון מובטח, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

מה שעשוי לתרום לרוב החרדי הן הקרבות ברשימות הדתיות לאומיות למועצת העיר ירושלים, שם מתמודדות שלוש רשימות - נעם, הציונות הדתית - המפד"ל בראשות חגית משה ואריה קינג של בן גביר, הריצה המפוצלת עשויה לגרום לשריפת קולות וייתכן שאחת מן הרשימות לא תעבור את אחוז החסימה בירושלים.

כל הנתונים על הבחירות בבירה

נכון להיום, בעיר ירושלים ישנם 1,063,333 תושבים, 690,707 מתוכם הם בעלי זכות בחירה, 2 מועמדים לראשות העיר (ראש העיר המכהן משה ליאון ויוסף חביליו) ו-15 רשימות שונות מתמודדות על 31 כיסאות במועצת העיר.