סערת התמונה של מאי גולן חילי טרופר מוחה: הפשיטו את מאי גולן מכל אנושיות והשפילו עד דק

חבר הכנסת מטעם המחנה הממלכתי יצא להגנתה של השרה לשוויון חברתי, בעקבות הביזיונות שספגה בשל תמונה פרובוקטיבית מנעוריה שפורסמה ברשתות: "אם נשתוק מול שיח מכוער שכזה, לא יהיה לנו תיקון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/02/24 21:17 י באדר א'

חילי טרופר מוחה: הפשיטו את מאי גולן מכל אנושיות והשפילו עד דק
מאי גולן, צילום: פלאש 90. תומר נאומבורג

בימים האחרונים הרשת סוערת בשל תמונה פרובוקטיבית וחשופה בה מופיעה השרה מאי גולן, שצולמה כאשר הייתה בת 18. התמונה פורסמה כמובן בניגוד לדעתה של השרה, שהושפלה ברשתות החברתיות על ידי צייצנים ומגיבים עם יד קלה על המקלדת.

מי שיצא היום (ב') להגנתה, הוא חבר הכנסת מהמחנה הנגדי, חילי טרופר, שהעביר מסר חשוב על גבולות השיל. בפוסט ששיתף, תקף את מי שביזה את השרה בשל התמונה, ויצא נגד הלעג שספגה: "החברה הישראלית צריכה תיקון רחב. אחד ההיבטים בתיקון הנדרש זו היכולת לנהל מחלוקות, דוגמת אלה שיש לי לרוב עם גולן, מבלי להלבין פנים, לבזות וללעוג באופן אישי ליריביי".

"אם נשתוק מול שיח מכוער שכזה, לא יהיה לנו תיקון"

טרופר המשיך וכתב, "אדם הוא לא רק סך העמדות הפוליטיות שלו. הוא לפני הכל אדם עם רגשות, חולשות, תחביבים, חלומות ונפש. רבים מאלה שתקפו את גולן צמצמו אותה לתוך המשבצת הפוליטית ואז הפשיטו אותה, תרתי משמע, מכל אנושיות והשפילו אותה עד דק". לדבריו: "לא נוכל להירפא, אם בארגז הכלים של המחלוקות הפוליטיות שלנו תהיה גם האפשרות להשפלה אישית".

חילי טרופר

חילי טרופר, צילום: Tomer Neuberg/Flash90


טרופר, שעבד בעצמו שנים רבות עם נוער בסיכון, הזכיר את תקופת נעוריה המורכבת של גולן, וציין כי גם עם קיימת ביקורת לגיטימית על החלטות שקיבלה בימים עברו - יש דרך ראויה להביע אותה. "ביחס לחיים שיש בהם התנהגויות סיכוניות, הדברים הרבה יותר רגישים והמציאות הרבה יותר מורכבת מכדי להתייחס אליהם במשפט פוגעני בטוויטר בשל תמונה לפני 19 שנים". לסיום כתב: "אם נשתוק מול שיח מכוער שכזה, לא יהיה לנו תיקון. אם לא יהיו לנו קודים גם בתוך המחלוקות הפוליטיות העצומות, נטבע כולנו ביחד בביצה של כיעור, רוע ונבזות".

תגובתה של השרה גולן לסערה