מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

הנשיא הרצוג: "נמשיך לפעול בכל דרך להשבת כל החטופות והחטופים לביתם"

נשיא המדינה, שרים וחברי כנסת ברכו על חילוצם של החטופים פרננדו מרמן ולואיס הר מעזה: "מצדיע לכל מי שהביא את פרננדו ולואיס הביתה במבצע חילוץ נועז"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/02/24 07:32 ג באדר א' | עודכן בתאריך 12/02/24 10:18

הנשיא הרצוג: "נמשיך לפעול בכל דרך להשבת כל החטופות והחטופים לביתם"
הנשיא יצחק הרצוג, תוקף את בית הדין, צילום: Michael Giladi/Flash90

"זה היה לילה מתוח מאוד ומרגש מאוד, והתאפשר בזכות ההקרבה הגדולה של הלוחמים בפרט מי שנפצעו ונפלו בקרבות", אמר הבוקר (ב') דובר צה"ל דניאל הגרי בהצהרה שנשא על רקע חילוצם של שני חטופים על ידי כוחות הביטחון. הגרי ציין כי בעזה מוחזקים עדיין חטופים רבים, ופנה אליהם באופן אישי: "אני רוצה לפנות לחטופות ולחטופים הבוקר. אם אתם שומעים אותי עכשיו דעו לכם שאנחנו נחושים מאוד להביא אתכם הביתה ולא נחמיץ אף הזדמנות להביא אתכם הביתה".

נשיא המדינה יצחק הרצוג, כתב: "אין לך מצווה גדולה כפדיון שבויים (הרמב"ם). מצדיע לכל מי שהביא את פרננדו ולואיס הביתה במבצע חילוץ נועז. נמשיך לפעול בכל דרך להשבת כל החטופות והחטופים לביתם".

נתניהו: "רק המשך הלחץ הצבאי, עד לניצחון המוחלט, יביא לשחרור כל חטופינו"

ראש הממשלה נתניהו הגיב אף הוא ואמר: "פרננדו ולואיס - ברוכים השבים הביתה. אני מצדיע ללוחמינו האמיצים על הפעולה הנועזת שהביאה לשחרורם. רק המשך הלחץ הצבאי, עד לניצחון המוחלט, יביא לשחרור כל חטופינו".

לא נחמיץ אף הזדמנות להשיבם הביתה.

גלנט: "נמשיך לממש את מחויבותנו להשיב את החטופים"

שר הביטחון יואב גלנט, פרסם גם הוא הודעה: "במבצע חילוץ מרשים, כוחות הביטחון הצליחו להשיב הלילה לישראל את פרננדו מרמן ולואיס הר שנחטפו מקיבוץ ניר יצחק. ‏יחד עם ראה"מ והפיקוד הבכיר, עקבתי אחר המבצע מהחפ"ק - מלוא הערכה לכוחות צה"ל, שב"כ וימ"מ על פעולה חשובה וביצוע איכותי. ‏נמשיך לממש את מחויבותנו להשיב את החטופים, בכל דרך".

הלוי, נתניהו וגלנט

הלוי, נתניהו וגלנט, צילום: קובי גדעון, לע"מ

"כבוד ענק לחיילי צה"ל ולכוחות הביטחון, הניצחון על הנאצים בחמאס בוא יבוא!", כתב שר האוצר סמוטריץ'. "אנחנו נמשיך ללחוץ על צווארו של חמאס עד הניצחון ועד השמדתו בע"ה, רק כך נביא עוד ועוד מאנשינו הביתה ורק כך נשיב את הביטחון לאזרחי ישראל כולם". גם שר החות אלי כהן הגיב: "
‏אני מחזק ומברך את לוחמי ומפקדי צה"ל, השב"כ והימ"מ על המבצע ההירואי ברפיח".

השר לביטחון לאומי, בן גביר: ""זהו בוקר מרגש מאוד וגם מוכיח - ככל שנתקדם צבאית, כך נוכל להשיב עוד חטופים הביתה. זו הדרך".