מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

מבצע "יד זהב": שני חטופים חולצו מרפיח בפעולה צבאית נועזת

במבצע של כוחות הביטחון ברצועה חולצו שני חטופים מרפיח - פרננדו סימון מרמן (60) ולואיס הר (70) כשהם במצב טוב. הם פונו לבית החולים שיבא לקבלת טיפול רפואי. השניים נחטפו מקיבוץ ניר יצחק ב-7 לאוקטובר | שר הביטחון גלנט: "נמשיך לממש את מחויבותנו להשיב את החטופים, בכל דרך"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/02/24 06:14 ג באדר א' | עודכן בתאריך 12/02/24 10:42

מבצע "יד זהב": שני חטופים חולצו מרפיח בפעולה צבאית נועזת
החטופים ששוחררו, צילום: מטה משפחות החטופים

בפעולה הרואית: במבצע משותף של צה"ל, שב"כ ומשטרת ישראל (ימ"מ) ברפיח, חולצו הלילה (א') שני חטופים ישראלים, פרננדו סימון מרמן (60) ולואיס הר (70) (משפחת ליימברג-הר), אשר נחטפו על ידי חמאס לרצועת עזה מניר יצחק ב-7/10. מצבם של השניים טוב, והם הועברו לבדיקות רפואיות במרכז הרפואי שיבא תל השומר. דובר צה"ל מסר כי המבצע נוהל מחמ"ל המבצעים המיוחדים של השב"כ, ובוצע ע"י לוחמי הימ"מ והיחידה המבצעית של שב"כ.

תמונה ראשונה של החטופים פרננדו מרמן ולואיס הר לאחר השחרור מהשבי

תמונה ראשונה של החטופים פרננדו מרמן ולואיס הר,

תמונה ראשונה של החטופים פרננדו מרמן ולואיס הר, צילום: 27א

דובר צה"ל: "המבצע התאפשר בזכות הקרבת הלוחמים בסדיר ובמילואים שנפלו ונפצעו בקרבות"

עוד מסר דובר צה"ל על החילוץ, כי: "זה היה לילה מתוח מאוד ומרגש מאוד. מבצע כזה התאפשר בזכות ההקרבה הגדולה של הלוחמים בסדיר ובמילואים שנפלו ונפצעו בקרבות - ללא ההקרבה שלהם, לא היינו מגיעים לרגע הזה. גם הבוקר, אנחנו לא שוכחים לרגע שבעזה עדיין מוחזקים 134 חטופות וחטופים".

מהחילוץ,

מהחילוץ,, צילום: דובר צה"ל

גלנט: "נמשיך לממש את מחויבותנו להשיב את החטופים"

שר הביטחון יואב גלנט מסר: "במבצע חילוץ מרשים, כוחות הביטחון הצליחו להשיב הלילה לישראל את פרננדו מרמן ולואיס הר שנחטפו מקיבוץ ניר יצחק. ‏יחד עם ראש הממשלה והפיקוד הבכיר, עקבתי אחר המבצע מהחפ"ק - מלוא הערכה לכוחות צה"ל, שב"כ וימ"מ על פעולה חשובה וביצוע איכותי. ‏נמשיך לממש את מחויבותנו להשיב את החטופים, בכל דרך".

שר הביטחון יואב גלנט

שר הביטחון יואב גלנט, צילום: Chaim Goldberg/Flash90     

"קיבוץ ניר יצחק נרגש מבשורת שחרורם של לואיס הר ופרננדו מרמן"

"כמה טוב לראות אתכם שוב! קיבוץ ניר יצחק נרגש מבשורת שחרורם של לואיס הר ופרננדו מרמן!, כתבו קיבוץ ניר יצחק בעמוד הפייסבוק שלהם. "השנים נחטפו מביתה של קלרה, חברת הקיבוץ יחד עם בנות משפחתם. קלרה ובנות המשפחה שוחררו, ומאז נאבקות לשחרורם של לואיס ופרננדו. היום התעוררנו לחדשות המרגשות על שובם - אנו מברכים את קלרה האהובה שלנו, את בני משפחה וכמובן את לואיס ופרננדו! תודה רבה לכוחות הביטחון על הצלחת מבצע "יד זהב". מקווים ומייחלים לשחרורם המהיר והבטוח של שאר החטופים, בית קיבוץ ניר יצחק", מסרו.

חמאס: "המתקפה הנאצית של צבא הכיבוש הלילה על רפיח היא המשך לרצח העם והגירוש נגד העם הפלסטיני"

ארגון הטרור חמאס הוציא תגובה רשמית על פעולת צה"ל ברפיח: "המתקפה הנאצית של צבא הכיבוש הלילה על רפיח, שגרמה למותם של למעלה מ-100 איש עד כה, היא המשך לרצח העם והגירוש נגד העם הפלסטיני. הממשל האמריקאי והנשיא ביידן נושאים באחריות המלאה יחד עם ממשלת הכיבוש, לפשע הנורא הזה. אנו קוראים למדינות ערב ולמועצת הביטחון של האו"ם לפעול מיד לעצירת התוקפנות בעזה".

בכתבה זו נעשה שימוש בתמונות וסרטונים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות, הנכם מתבקשים לפנות אלינו עם הצילום המקורי בדוא"ל office@kipa.co.il