מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

במפלגה החרדית זעמו על השר: "לא נותנים עצות מהיציע"

יממה לאחר כנס ההתיישבות בו השתתפו גם שרים וחברי כנסת, ב"דגל התורה" התנערו מהשתתפותו של השר גולדקנופף באירוע: "מה היה דחוף ללכת לכנס של הימין הקיצוני ולהציג עמדה שלא מתואמת עם הסיעה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/01/24 08:39 יט בשבט התשפד

במפלגה החרדית זעמו על השר: "לא נותנים עצות מהיציע"
שרים וחברי כנסת במהלך הכנס, צילום: תנועת נחלה

בכנס ההתיישבות שהתקיים אתמול (א') השתתפו 11 שרים וחברי כנסת רבים ממפלגות הימין, והביעו תמיכה בין השאר בהתיישבות יהודית ברצועת עזה לאחר תום המלחמה. לצד המשתתפים הרבים האירוע, עלו לא מעט קולות מצד חבריהם לקואליציה שביקרו את החלטתם להשתתף באירוע כזה בעת מלחמה.

"הוא ייצג את עצמו ולא את יהדות התורה"

‏בתוך כך, במפלגת "דגל התורה" מתחו ביקורת על השר גולדקנופף שדיבר על חידוש ההתיישבות גם הוא: "אנחנו במכוון לא מתערבים בכל מה שקשור למלחמה, לא נותנים עצות מהיציע", נמסר מטעם המפלגה. "מתקשים להבין מה היה דחוף ללכת לכנס של הימין הקיצוני ולהציג עמדה שלא מתואמת עם הסיעה כולה, הוא ייצג את עצמו ולא את יהדות התורה".

גם בקרב הליכוד היו מי שלא ראו את הכנס בעין יפה. ח"כ משה סעדה אמר על הכנס להתיישבות בחבל עזה לחדשות 103FM: "הזמינו אותי, וסירבתי בנימוס. אני חושב שזה זמן אחדות וזמן למלחמה מול חמאס ולא למחלוקות. היו חברי כנסת שהתייעצו איתי ואמרתי להם שזה לא נכון. הזמן שלנו זה להילחם שכם אל שכם, בנגמ"ש, בטנק ולנצח בעזה".