6 נקודות התיישבות חדשות בעזה: אלה השרים שחתמו על המסמך

בכנס שנערך תחת הכותרת "התיישבות מביאה ביטחון" חתמו שרים, רבנים ונבחרי ציבור על מסמך הקורא לחידוש ההתיישבות בחבל עזה. הוצגו שש נקודות יישוב חדשות ברצועת עזה

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/01/24 21:30 יח בשבט התשפד

6 נקודות התיישבות חדשות בעזה: אלה השרים שחתמו על המסמך
השר גולדקנופף, הערב., צילום: חלה תנועה להתיישבות

בכנס שערכה הערב (א') תנועת נחלה תחת הכותרת "התיישבות מביאה ביטחון" השתתפו מאות אנשים ובתוכם גם שרים, חברי כנסת ורבנים. בכנס הוצגו לנוכחים שש נקודות יישוב מיועדות ברצועת עזה הכוללת גם נקודת יישוב חרדית מדרום לרפיח. במהלך הכנס חתמו הנוכחים על "אמנת הניצחון" הקוראת לחידוש ההתיישבות בעזה.

המפה שהוצגה

המפה שהוצגה צילום: צילום מסך

בין השרים שלקחו חלק באירוע היו: השרים סמוטריץ', בן גביר, קרעי, גולדקנופף והשר חיים כץ כמו גם חברי הכנסת ניסים ואטורי, אריאל קלנר, צבי סוכות, משה סולומון, לימור סון הר מלך ושאר חברי עוצמה יהודית, ועוד חברים מהליכוד. גם הרבנים דב ליאור ואליקים לבנון לקחו חלק בכנס.

שרים וחברי כנסת במהלך הכנס

שרים וחברי כנסת במהלך הכנס, צילום: תנועת נחלה

בן גביר פנה לנתניהו: "להחזיר את גוש קטיף"

השר בן גביר נאם בכנס וצידד בשלט שהונף וקרא "רק טרנספר יביא שלום". הוא פנה לראש הממשלה נתניהו ואמר: "חבל להמתין עוד 19 שנה כדי להבין שצריך להחזיר את גוש קטיף וצפון השומרון – תפקיד הנהגה אמיצה הוא לקבל החלטות אמיצות. זה הזמן לחזור הביתה לגוש קטיף וצפון השומרון, זה הזמן לעודד הגירה זה הזמן לנצח".

מנגד היו מי שתקפו בחריפות את הטקס והמשתתפים בו. במפלגת יש עתיד הגיבו: "הליכוד, שהיה קם בנאומיו של כהנא ויוצא מהמליאה, קם עכשיו לרקוד לצליליו הפוליטיים של ממשיך דרכו הקיצוני בכנס פוליטי ליישוב עזה. אבדה הדרך".