מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

סמוטריץ': "אין לי שום סיכוי להדוף את השקר הזה. זה צונמי שמטביע הכל"

שר האוצר הסביר בחשבון הפייסבוק שלו אילו כספים נשארו בתקציב ואילו בוטלו ומאשים את התקשורת בקמפיין שקרי נגדו: "שלושה עיתוני שמאל כלכליים יומיים, שלושה ערוצי טלוויזיה מוטים, כולם כולם מגויסים לקמפיין מושלם מבחינתם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/11/23 10:05 יד בכסלו התשפד

סמוטריץ': "אין לי שום סיכוי להדוף את השקר הזה. זה צונמי שמטביע הכל"
סמוטריץ' , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ברקע ההצבעה הצפויה על התקציב, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הכחיש היום (ב') בתוקף את הטענות על כך שהתעקש שלא להעביר את הכספים הקואליציוניים לטובת המלחמה. סמוטריץ' האשים את התקשורת בקמפיין שקרי והציג את גרסתו בפוסט שהעלה לחשבון הפייסבוק.

"אין לי שום סיכוי להדוף את השקר הזה"

"אני יודע שאין לי שום סיכוי להדוף את השקר הזה". פתח סמוטריץ'. "תקשורת מגויסת מקצה לקצה, שלושה עיתוני שמאל כלכליים יומיים, שלושה ערוצי טלוויזיה מוטים, עיתונים ואתרי חדשות כלליים - כולם כולם מגויסים לקמפיין מושלם מבחינתם, שמשלב את כל מי ומה שהם רוצים לתקוף, את כל מי ומה שהם אוהבים לשנוא ולהסית נגדו בשיגרה".

"כלל הכספים הקואליציוניים אושרו במסגרת תקציב המדינה לפני כחצי שנה"

שר האוצר הציג את תמונת התקציב לפי גרסתו. "כלל הכספים הקואליציוניים אושרו במסגרת תקציב המדינה לפני כחצי שנה" ציין. "הסיבה היחידה שהם משתרבבים כאן לאירוע היא דווקא העובדה שהחלטנו לערוך בהם קיצוץ עמוק של 70% מכל הכספים החדשים, שהם 1.6 מיליארד ש"ח, ולהעביר אותם לצרכי המלחמה טען".

סמוטריץ' הסביר: "זה מחייב אותנו להביא לממשלה החלטה שמתקנת את ההחלטה של התקציב הקואליציוני שאושרה בחודש מאי כדי לגרוע ממנה את הקיצוץ. אם לא היינו נוגעים בכספים הקואליציוניים זה לא היה מגיע לממשלה ואף אחד לא היה מדבר על זה".

בהמשך דבריו, סמוטריץ' הציג את מה שנכלל בתקציב: "יש בו תוספת של 17 מיליארד שקלים לתקציב הביטחון וכ- 13.5 מיליארד שקלים לצרכי המלחמה האזרחיים. 3.5 מיליארד שקלים לתקצוב המפונים במלונות, כשני מיליארד שקלים תוספת למשרד לביטחון לאומי כדי להקים מאות כיתות כוננות, תוספת של כמיליארד שקלים למשרד הרווחה ולביטוח הלאומי, יותר ממיליארד שקלים תוספת מזומן למערכת הבריאות וכמעט מיליארד שקלים מענקים לרשויות המקומיות בצפון ובדרום".

סמוטריץ' הודה: יש בכספים הקואליציוניים גם העלאות שכר למורים בחינוך החרדי

בהמשך, התייחס לסערת תקצוב החינוך החרדי וטען כי מדובר בצורך הכרחי. "יש בכספים הקואליציוניים גם העלאות שכר מינוריות למורים בחינוך החרדי" הודה, אך טען כי מדובר במורים שמשתכרים "הכי פחות מכל מורה אחר במדינת ישראל". סמוטריץ' טען כי שלילת התוספת ממורי החינוך החרדי מהווה הפליה פסולה כנגד חרדים "רק בשל היותם חרדים".

לסיום חתם סמוטריץ': "טוב עשה ראש הממשלה שהחליט להביא את התקציב לממשלה עוד היום. אני מקווה שבשעות שנותרו עד לדיון בממשלה שותפינו לממשלת החירום במחנה הממלכתי יתעשתו, יגלו את האחריות הלאומית הנדרשת ויצביעו בעד התקציב התוספתי החשוב הזה לניצחונה של מדינת ישראל בחזית ובעורף".