מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

סקר מנדטים סקר דרמטי: סמוטריץ' מתרסק ונשאר בחוץ - בן גביר מזנק

סקר מעריב השבועי מגלה תוצאות דרמטיות: הציונות הדתית לא עוברת את אחוז החסימה, בן גביר מזנק לשבעה מנדטים והקואליציה מתרסקת למספר הנמוך ביותר אליו הגיעה עד כה

חדשות כיפה חיים ג'רבי, חדשות כיפה 24/11/23 08:57 יא בכסלו התשפד

סקר דרמטי: סמוטריץ' מתרסק ונשאר בחוץ - בן גביר מזנק
הציונות הדתית בחוץ, בן גביר מזנק, צילום: Yonatan Sindel/Flash90, Noam Revkin Fenton/Flash90

סקר מעריב המתפרסם הבוקר (ו') מגלה שינויים דרמטיים במפה הפוליטית. מפלגת הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ' צוללת אל מתחת לאחוז החסימה ומקבלת 2.5% מהקולות בלבד, בעוד מפלגת עוצמה יהודית בראשות איתמר בן גביר, מזנקת לשבעה מנדטים. מפלגות המרכז זוכות גם הם לשינוי משמעותי, כאשר מפלגת יש עתיד מקבלת 13 מנדטים בלבד, ואילו מפלגת המחנה הממלכתי בראשות בני גנץ שוברת שיא ומגיעה ל-43 מנדטים.

הליכוד וש"ס מתחזקות, המפלגות הערביות שומרות על יציבות

שתי מפלגות נוספות זכו להתחזקות בסקר האחרון, כאשר כל אחת מהן הרוויחה מנדט נוסף: הליכוד עם 18 מנדטים וש"ס עם 9. יהדות התורה, שומרת על יציבות עם שבעה מנדטים גם בסקר הנוכחי וכך גם ישראל ביתנו שמקבלת 8 מנדטים. במפלגות הערביות, לא נרשמו שינויים כאשר כל אחת קיבלה חמישה מנדטים, ואילו במפלגות השמאל, מרצ מתחזקת מ-4 ל-5, ומפלגת העבודה נשארת מתחת לאחוז החסימה עם 2.2% בלבד.

האופוזיציה מזנקת - הקואליציה בשיא שלילי

בתמונת המנדטים הכוללת, הקואליציה מגיעה לשיא שלילי עם 41 מנדטים בלבד, בעוד מפלגות האופוזיציה מזנקות לשיא חדש עם 69 מנדטים, מבלי לחשב את חד"ש - תע"ל ורע"מ, שיחד יכולות לחזק את האופוזיציה ל- 79 מנדטים.

חלוקת המנדטים המלאה:

המחנה הממלכתי - 43
הליכוד - 18
יש עתיד - 13
ש"ס - 9
ישראל ביתנו - 8
יהדות התורה - 7
עוצמה יהודית - 7
מרצ - 5
חדש תעל - 5
רעמ - 5
הציונות הדתית - 0 (2.5%)
העבודה - 0 (2.2%)
בלד - 0 (1.3%)