מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

עמית סגל מציג את המשוואה של סינוואר: "במערכת הביטחון נדהמו"

הפרשן הפוליטי מציג את אתגר המנהרות של חמאס ומסביר מה המשוואה של סינוואר: "הזמן שתעמיד לרשות ישראל הקהילייה הבינלאומית יהיה קצר מהזמן שייקח לה לפצח את מערך המנהרות"

חדשות כיפה חיים ג'רבי, חדשות כיפה 17/11/23 11:39 ד בכסלו התשפד | עודכן בתאריך 17/11/23 12:03

עמית סגל מציג את המשוואה של סינוואר: "במערכת הביטחון נדהמו"
עמית סגל, צילום: Hadas Parush/Flash90

מאז מתקפת השבת השחורה שהפתיעה את צה"ל ואת אמ"ן, במערכת הביטחון מסיקים מסקנות ומפיקים לקחים על ארגון הטרור הרצחני. העיתונאי והפרשן, עמית סגל, הציג אירוע נוסף שהפתיע את מערכת הביטחון במהלך התמרון הקרקעי - מערכת המנהרות המסועפת של מחבלי החמאס, "המטרו". בטורו האישי בידיעות אחרונות כתב היום (ו') סגל כי "במערכת הביטחון נדהמו משטניות המיזם, ממלכודות המוות, מהפקת הלקחים בחמאס בעקבות צוק איתן".

חלק מן המנהרות מגיעות לעומקים שעמידים בפני התקפות חיל האוויר

סגל הסביר כי חלק מן המנהרות מגיעות לעומקים שעמידים בפני התקפות חיל האוויר, והגדיר אותם כ- "הדימונה של עזה". לפי סגל, הרעיון שעומד מאחורי פרוייקט המנהרות של סינוואר, מניח כי הזמן שהקהילייה הבינלאומית תעמיד לרשות ישראל יהיה קצר מהזמן שייקח לפצח את מערך המנהרות. "לכן, תמיד, סינוואר ייצא משם, ימצמץ מהשמש ויכריז על ניצחון" כתב סגל, אך סייג - "אלא אם ישנו קונץ פטנט".

"מיטב המוחות המבריקים ביותר במדינת ישראל עמלים על פתרון"

הפרשן הפוליטי חשף כי כי בחודש האחרון מוקדש מאמץ נרחב כדי לקדם פרוייקט שיקצר את הטיפול במנהרות. "בחודש האחרון מיטב המוחות המבריקים ביותר במדינת ישראל עמלים על פתרון עוקף מנהרות. כמו בימי הקורונה, גם פה הוצפה המערכת ברעיונות שנעים בטווח שבין המגוחך לגאוני" כתב. סגל ציין את את דבריו המרומזים של שר הביטחון במהלך אחת מההצהרות שנערכו לאחרונה: "התחלנו להשתמש ברעיונות חדשים לשימוש במנהרות",.

"ייתכן מאוד שהתמרון הנכון היה כל הזמן תת קרקעי"

לסיום סיכם סגל: "בעשרים השנה האחרונות ירדה קרנו של התמרון הקרקעי. לתמרן לאן בדיוק, שאלו שוב ושוב בכירי מערכת הביטחון וגם הקבינט, שכן מהלך כזה נועד לשבור את כוח הלחימה של האויב. הכניסה העוצמתית לעזה, שהפתיעה את האויב הייתה תשובה חלקית. אבל ייתכן מאוד שהתמרון הנכון היה כל הזמן תת קרקעי".