מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

"לא מחכים יותר": החוק נגד תומכי החמאס עבר בקריאה שנייה ושלישית

חוק המאבק בטרור עבר בקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת. החוק יאפשר להגדיר כפעיל טרור גם את מי שמממן את החמאס ומסייע לו. בנוסף, שר הביטחון יוכל להכריז על פעילי טרור שאינם אזרחי ישראל

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/11/23 18:58 כט בחשון התשפד

"לא מחכים יותר": החוק נגד תומכי החמאס עבר בקריאה שנייה ושלישית
מחבלי חמאס, צילום: shutterstock

חוק המאבק בטרור של חבר הכנסת יולי אדלשטיין עבר הערב (ב') בקריאה שנייה שלישית ונכנס לספר החוקים של מדינת ישראל. החוק מרחיב את הגדרתו של "פעיל טרור", כך שכעת נכלל בהגדרה גם מי שבאופן ממשי לוקח חלק במימון של ארגון טרור או מעמיד לו אמצעים.

החוק יאפשר החרמת רכוש הקשור בטרור

בנוסף החוק יאפשר תפיסה וחילוט רכוש הקשור לטרור ובניגוד למצב הקיים, החוק יקנה סמכות עצמאית לשר הביטחון להכריז כפעיל טרור גם על מי שאינו אזרח ישראל. תיקון נוסף שהחוק מביא הוא תיקון המושג "נשק", כך שתכלול גם נשק שאינו תקין וכעת מקבלת חומרת המעשה והיסוד הנפשי ביטוי גדול יותר.

"הבאנו כאן שינוי קונספציה. אנחנו לא מחכים יותר"

אדלשטיין בירך על החוק: "הבאנו כאן שינוי קונספציה. אנחנו לא מחכים יותר, אנחנו יוזמים" אמר. "הרחבנו את ההגדרה כדי שלא רק המחבל שאוחז בנשק יוגדר כפעיל טרור, אלא גם מי שמממן אותו ומי ומסייע לו. כך, למשל, נוכל לפעול נגד מימון הטרור ובנוסף, מקרים כמו הפיגוע בו נדקרה נירית זמורה לא ישפטו יותר לפי אורך הסכין, אלא לפי המעשה עצמו".