אחרי ההאשמות של סמוטריץ' - כך הגיב יאיר לפיד

ראש הממשלה לשעבר עונה לשר האוצר: "חוסר האחריות שלך קובר את הכלכלה הישראלית ואת מה שנותר מהחוסן החברתי שלנו. ההעברות התקציביות של היממה האחרונה הם כספים קואליציוניים מבישים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/11/23 12:20 כח בחשון התשפד

אחרי ההאשמות של סמוטריץ' - כך הגיב יאיר לפיד
לפיד. , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אחרי ששר האוצר, בצלאל סמוטריץ' הודיע בסוף השבוע במכתב להנהלת משרד האוצר על קיצוץ של מיליארדים בכספים הקואליציוניים ובתקציבי המשרדים לקראת הגשת תקציב המלחמה - יאיר לפיד תקף אותו וכתב כי הוא פוגע במאמץ המלחמי וכי צריכים קיצוץ עמוק יותר. סמוטריץ' השיב - כך ענה לפיד: "חוסר האחריות שלך קובר את הכלכלה".

"ההעברות התקציביות של היממה האחרונה הם כספים קואליציוניים מבישים"

"סמוטריץ', יש גבול לשקרים", כתב לפיד. "בינתיים משנינו אני זה שהלך לחבק את האנשים המופלאים של זק"א, רק כדי לגלות שם שהכסף שאתה מעביר להם הוא 0.0017% מהכספים - 10 מיליון שקלים בלבד. הרבה מתחת למה שהם צריכים".

"חוסר האחריות שלך קובר את הכלכלה הישראלית ואת מה שנותר מהחוסן החברתי שלנו. ההעברות התקציביות של היממה האחרונה הם כספים קואליציוניים מבישים ותחזוקה של משרדים ממשלתיים מיותרים שהייתם צריכים לסגור ביום הראשון של המלחמה", סיים לפיד.

לפיד: "פוגע במאמץ המלחמתי", סמוטריץ': "קמפיין שנאה והסתה"

נזכיר כי בעקבות הדיווחים על הקיצוץ החלקי כתב לפיד: "בזמן שחיילי צה"ל מסכנים את חייהם שר האוצר סמוטריץ' פוגע במאמץ המלחמתי, פוגע בחוסן הלאומי, פוגע בחברה הישראלית. לא מעניין אותו שום דבר חוץ מה'בייס'. הוא עושה בכסף של אזרחי ישראל פוליטיקה קטנה ועלובה בזמן מלחמה. שר אוצר נורמלי היה מתעקש עכשיו לסגור לפחות חמישה משרדי ממשלה מיותרים, לבטל את כל הכספים הקואליציוניים, ולהעביר את הכסף להוצאות המלחמה, עזרה למפונים וסיוע לעסקים".

שר האוצר סמוטריץ' השיב לו: "שלום יאיר, החרדים הם לא ה'בייס' שלי ואני דואג לזק"א גם אם הם חרדים בדיוק כמו שאני דואג לכל אחד אחר שהוא חלק מעם ישראל המאוחד כרגע. עצוב ממש שאפילו ברגעים האלה אתה לא מצליח להשתחרר מקמפיין השנאה וההסתה שלך נגד החרדים. עם ישראל ינצח. האהבה תנצח".