מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

לפיד וסמוטריץ' ראש בראש: "עצוב ממש"

אחרי החלטתו של שר האוצר על קיצוץ בכספים הקואליציוניים אך לא ביטולם המלא, יאיר לפיד כתב: "לא מעניין אותו שום דבר חוץ מה'בייס', הוא עושה בכסף של אזרחי ישראל פוליטיקה קטנה ועלובה בזמן מלחמה" - כך ענה לו סמוטריץ'

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/11/23 12:10 כח בחשון התשפד

לפיד וסמוטריץ' ראש בראש: "עצוב ממש"
סמוטריץ', צילום: מירי שמעונוביץ, לע"מ

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ' הודיע בסוף השבוע במכתב להנהלת משרד האוצר על קיצוץ של מיליארדים בכספים הקואליציוניים ובתקציבי המשרדים לקראת הגשת תקציב המלחמה. מדובר על קיצוץ של 70% מהכספים הקואליציונים שהתווספו, וקולות באופוזיציה קוראים לקיצוץ מלא של הכספים.

לפיד: "פוגע במאמץ המלחמתי", סמוטריץ': "קמפיין שנאה והסתה"

כך כתב ראש הממשלה לשעבר יאיר לפיד: "בזמן שחיילי צה"ל מסכנים את חייהם שר האוצר סמוטריץ' פוגע במאמץ המלחמתי, פוגע בחוסן הלאומי, פוגע בחברה הישראלית. לא מעניין אותו שום דבר חוץ מה'בייס'. הוא עושה בכסף של אזרחי ישראל פוליטיקה קטנה ועלובה בזמן מלחמה".

לפיד הוסיף: "שר אוצר נורמלי היה מתעקש עכשיו לסגור לפחות חמישה משרדי ממשלה מיותרים, לבטל את כל הכספים הקואליציוניים, ולהעביר את הכסף להוצאות המלחמה, עזרה למפונים וסיוע לעסקים".

שר האוצר סמוטריץ' השיב לו: "שלום יאיר, החרדים הם לא ה'בייס' שלי ואני דואג לזק"א גם אם הם חרדים בדיוק כמו שאני דואג לכל אחד אחר שהוא חלק מעם ישראל המאוחד כרגע. עצוב ממש שאפילו ברגעים האלה אתה לא מצליח להשתחרר מקמפיין השנאה וההסתה שלך נגד החרדים. עם ישראל ינצח. האהבה תנצח".