מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

חברת הכנסת הערבייה שהכחישה את הזוועות - ביקשה לצפות בסרט דובר צה"ל

אחרי שהכחישה את הזוועות שהתרחשו בטבח ה- 7 באוקטובר, חברת הכנסת אימאן חטיב יאסין מרע"מ נרשמה לשידור הנוסף של הסרט שערך דובר צה"ל

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/11/23 11:58 כד בחשון התשפד

חברת הכנסת הערבייה שהכחישה את הזוועות - ביקשה לצפות בסרט דובר צה"ל
אימאן ח'טיב יאסין, צילום: Oren Ben Hakoon/POOL

לאחר שהוקרן לחברי כנסת רבים מכלל המפלגות, שורה נוספת ח"כים ביקשו מיושב ראש הכנסת, אמיר אוחנה, להשתתף בהקרנה חוזרת של סרט הזוועות של דובר צה"ל, שמורכב מסרטונים שצילמו מצלמות הגוף של מחבלי חמאס.

ברשימת חברי הכנסת שנרשמו, מופיעה גם חברת הכנסת אימאן חטיב יאסין מרע"מ, שבתחילת השבוע טענה בריאיון כי "לא שחטו תינוקות, ולא אנסו נשים". ההכחשות החמורות הגיעו מבלי שבכלל צפתה בסרט. עוד נרשמו להקרנה חברי הכנסת הערבים אחמד טיבי ואיימן עודה מחד"ש תע"ל.

חה"כ הכחישה את הזוועות, ותרצה את הסירוב שלה לצפות בתיעוד

בסרטון מתוך ערוץ הכנסת, נשמעת ח"כ אורמת כי: "לא שחטו תינוקות, לפחות ממה שהיה בסרט, ולא אנסו נשים"- כך הגיבה לאירועי ה- 7 באוקטובר. כשנשאלה האם צפתה בסרט שהוקרן לח"כים, הגיבה: "לא יכולה לצפות, אני שמעתי ממקור ראשון". בהסבר שלה מדוע לא צפתה, אמרה: "זה גורם לעוד כאב". עוד הסבירה את הסתייגותה המקוממת: "בשבילי להגיד 'דבר נורא' זה מאוד מאוד גדול, דבר שאי אפשר לסבול אותו".

בתגובה לראיון המביש, יו"ר מפלגת רע"מ, מנסור עבאס תקף את יאסין: "הזדעזעתי לשמוע את דבריה של אימאן ח'טיב יאסין. אני ושאר חברי המפלגה גינינו בתוקף מהרגע הראשון את הטבח המזעזע בדרום והדגשנו את ההוקעה והסלידה מהפגיעה בנשים, תינוקות וקשישים".