מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

מטח רקטות למרכז - נתניהו: "חמאס מגלה שהגענו למקומות שלא חלם שנגיע אליהם"

מטח רקטות לעבר השפלה, השרון וגוש דן - פגיעה ישירה בבית במרכז | בני גנץ נשא הצהרה בה התחייב לעשות כל מאמץ להשבת החטופים מעזה לישראל | גלנט נאם: "יחיא סינוואר מסתתר עכשיו בבונקר שלו מנותק קשר  מסביבתו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/11/23 18:46 כג בחשון התשפד | עודכן בתאריך 07/11/23 20:19

מטח רקטות למרכז - נתניהו: "חמאס מגלה שהגענו למקומות שלא חלם שנגיע אליהם"
ראש הממשלה נתניהו , צילום: Tomer Neuberg/Flash90

זמן קצר לאחר שגלנט, נתניהו וגנץ נשאו הצהרות על מצב המלחמה, ותוך כדי האזכרות האזרחיות לחללי המלחמה, מטח רקטות כבד שוגר מעזה לעבר ערי המרכז - בין השאר לאזור השרון, גוש דן והשפלה.

בהמשך לשמיעת האזעקות במרכז הארץ - מתנדבי איחוד הצלה מדווחים על אירוע עם פגיעה ישירה בבית במרכז הארץ. צח תקומי ובן גל חובשים באיחוד הצלה שהגיעו למקום סיפרו: "מדובר בזירה עם הרס רב, האזרחים שהו במרחב המוגן בהתאם להנחיות פיקוד העורף והאירוע ללא נפגעים".

ראש הממשלה נתניהו: "חמאס מגלה שהגענו למקומות שלא חלם שנגיע אליהם".

כאמור, השר וחבר קבינט המלחמה, בני גנץ, וכן שר הביטחון יואב גלנט, נשאו הערב (ג') הצהרות נפרדות לתקשורת. מאוחר יותר ראש הממשלה נתניהו נאם גם הוא. כשגנץ נשאל מדוע שלושת הבכירים נואמים בנפרד, השיב: "אני חושב שצריך לקיים אותן ביחד, מאמין שזה יקרה בהמשך". גלנט השיב גם הוא לשאלה: "פעלנו ודיברנו ביחד, נעשה את זה גם בעתיד".

לאחר הצהרות גנץ וגלנט, ראש הממשלה נתניהו נשא הערב הצהרה. "בדרום המלחמה ברצועה מתקדמת בעצמה שחמאס מעולם לא הכיר. העיר עזה מכותרת, אנחנו פועלים בתוכה, אנו מעמיקים את הלחץ על חמאס. חיסלנו אלפי מחבלים ורבי מרצחים שתכננו וביצעו את הטבח הנורא לפני חודש". עוד בדבריו התייחס לחשיבות העורף בלחימה ושלח תנחומים למשפחות הנרצחים. ואמר: "חמאס מגלה שהגענו למקומות שלא חלם שנגיע אליהם". על החטופים אמר: "דרשתי שהצלב האדום יממש את חובתו ויבקר באופן מיידי את כל החטופים"

השר יואב גלנט בהצהרה

השר יואב גלנט בהצהרה, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

גלנט: "יחיא סינוואר מסתתר עכשיו בבונקר שלו מנותק קשר מסביבתו"

גלנט על הלוחמים בעזה: "היעד שלהם הוא אחד - הם הולכים ומחזקים את החנק על העיר עזה". עוד אמר: "יחיא סינוואר, אותו מחבל שפל שלפני חודש ימים החליט על המתקפה הרצחנית, מסתתר עכשיו בבונקר שלו מנותק קשר מסביבתו, שרשרת הפיקוד שלו הולכת ונשחקת. כוחות צה"ל מסתערים כאשר המפקדים הולכים בראש ושרשרת הפיקוד יציבה ואיתנה" .

עוד תיאר את מערך המנהרות של חמאס בעזה, ואמר כי "הכוחות שלנו מצפון ומדרום מתקדמים אל לב העיר עזה. היום ראינו אלפי עזתים נעים דרומה", השר קרא לאזרחי עזה לנוע לאזורים הבטוחים ברצועה "נחריב את החמאס, אין לנו עניין לפגוע באזרחים". גלנט התייחס לנושא ההומניטריה, והודיע: "לא תהיה הפוגה הומניטרית בלי החזרת החטופים".

משפחות החטופים זועקות, ארכיון

משפחות החטופים זועקות, ארכיון , צילום: Tomer Neuberg/Flash90

גנץ: "אני מבטיח - נעשה הכל כדי להביא אותם הביתה"

"אנחנו במלחמה רב זירתית. המוקד הוא עזה - אך אנחנו נלחמים בהגנה ובהתקפה גם בצפון וגם במקומות אחרים", אמר השר גנץ בנאומו. "אנחנו תוקפים בעומק האויבים. מי שחושב שאנחנו מנהלים משוואות - כדאי שילמד את לוח הכפל".

"אני מבטיח גם לתושבי הצפון, תוכלו לגור בבתיכם בביטחון ובתקווה. דין מטולה כדין תל אביב כדין כפר עזה. גם אם ייקח זמן - זהו צו קיומנו". גנץ הבטיח גם למשפחות החטופים: "אני מבטיח - נעשה הכל כדי להביא אותם הביתה - בכוח ובמעשה מדיני. נילחם במי שצריך, ונדבר עם כל מי שאפשר. לא נוותר על הסיכוי להחזיר אף אחת ואף אחד".

גנץ

גנץ , צילום: Tomer Neuberg/Flash90