מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

סמוטריץ' לא התנגד להעברת כספים לפלשתינים: זו הסיבה

שר האוצר שהתנגד עקרונית להעברת כספי מיסים לרשות הפלשתינית בעת המלחמה, החליט להימנע בהצבעה שנערכה בנושא. הסיבה - חברי הקבינט קיבלו את עמדתו ביחס לקיזוז הכספים

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/11/23 12:02 יט בחשון התשפד

סמוטריץ' לא התנגד להעברת כספים לפלשתינים: זו הסיבה
בצלאל סמוטריץ', צילום: Sraya Diamant/Flash90

בצל מלחמת "חרבות ברזל", התקיימה אמש הצבעה בנושא העברת כספים לרשות הפלשתינית, כאשר שר האוצר סמוטירץ' התנגד למהלך וכך גם השר בן גביר. אולם לאחר הצבעה בה סמוטריץ' נמנע מלהצביע ובן גביר היה היחיד שהתנגד - אושרה העברת כספי המיסים של ישראל לרשות. על פי ההחלטה, יקוזזו מהרשות הפלשתינית מלבד הכספים המיועדים לרצועת עזה.

בעקבות ביקורת שספג שר האוצר בשל הימנעותו בהצבעה - זאת לאחר שהביע באופן פומבי את התנגדותו הנחרצת להעברת הכספים, סמוטריץ' פרסם היום (ו') הודעה בה הסביר מדוע הימנעותו בהצבעה לא סתרה את עמדתו בנושא.

נתניהו וקבינט המלחמה

נתניהו וקבינט המלחמה, צילום: חיים צח /לע"מ

"ראיתי לנכון להצביע נגד עמדת חבריי"

"התנגדתי להעברת הכספים לרשות ואני עדיין מתנגד לה. שאיפות הרש"פ והחמאס זהות", פתח וכתב סמוטריץ'. לדבריו, מרבית חברי הקבינט "קיבלו עקרונית את שינוי הגישה הנדרש אל מול הרש"פ אך הדגישו את הצורך להתמקד כעת בהשמדת חמאס. דרישתי לקזז את הכספים המועברים מהרשות לעזה התקבלה - ומחצית מהסכום לא תעבור". עוד כתב כי, "בנוסף התקבלו החלטות על פעולה באפיקים מדיניים שתקדם ישראל מול הרשות הפלסטינית ועל היערכות ביטחונית נכונה יותר ביהודה ושומרון".

סמוטריץ' הסביר את החלטתו שלא להצביע נגד ההחלטה: "בעת מלחמה אנו נדרשים לאחריות, לשותפות ולחזית אחידה בקבינט. לכן כאשר העמדה העקרונית שלי התקבלה וכך גם דרישתי לקזז את כספי עזה לא ראיתי לנכון להצביע נגד עמדת חבריי".