מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

בצל המלחמה סקר חדש: סוף עידן ביבי? פער בלתי נתפס בין הימין לשמאל

על רקע המתחוללת בין ישראל לעזה, סקר חדש מציג תמונה פוליטית שונה לחלוטין מזו שהסתמנה לפני מספר שבועות: האופוזיציה עושה את זה שוב, וגם עם חמישה מנדטים פחות גנץ מוביל

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/10/23 09:09 יב בחשון התשפד

סקר חדש: סוף עידן ביבי? פער בלתי נתפס בין הימין לשמאל
נתניהו עם גנץ, צילום: חיים צח, לע"מ

אחרי שנה בה הפוליטיקה הישראלית הגיעה כמעט לסף פיצוץ, מלחמת חרבות ברזל טרפה מחדש את כל הקלפים. למרות שמאז פרוץ המלחמה נשמעים שוב ושוב קולות כי הזמן לחשבון נפש יגיע רק לאחר הניצחון, המחדלים גורמים ללא מעט אזרחים להפנות כבר עכשיו אצבע מאשימה לגורמים פוליטיים שונים. סקר מנדטים של עיתון מעריב ומכון "לזר מחקרים" חושף את מצב חלוקת המנדטים, לו הבחירות היו מתקיימות היום.

צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

נתוני חלוקת המנדטים בצל מלחמת חרבות ברזל

המחנה הממלכתי - 36 מנדטים
הליכוד - 19 מנדטים
יש עתיד - 17 מנדטים
ש"ס - 8 מנדטים
ישראל ביתנו - 8 מנדטים
יהדות התורה - 7 מנדטים
מרצ - 6 מנדטים
הציונות הדתית - 5 מנדטים
חד"ש-תע"ל - 5 מנדטים
רע"ם - 5 מנדטים
עוצמה יהודית - 4 מנדטים

מתחת לאחוז החסימה:

העבודה - 1.2%
בל"ד - 1.2%

נתניהו עם חיילי גולני

נתניהו עם חיילי גולני, צילום: אבי אוחיון, לע"מ

האופוזיציה מובילה בפער של 34 מנדטים

המחנה הממלכתי עם 36 מנדטים מוביל בפער משמעותי על הליכוד, אולם מספר המנדטים שלו יורד לעומת הסקר הקודם שנערך במעריב, בו עמד על 41. אולם עדיין, מי שגובר על חשבון המחנה הממלכתי הן מפלגות האופוזיציה: ישראל ביתנו שעולה ל- 8 מנדטים ויש עתיד שעולה ל- 17. סך הכל, גוש האופוזיציה, הכולל גם את המפלגות הערביות עומד על 77 מנדטים.

גוש הקואליציה, (ללא גנץ שנכנס לאחרונה לממשלת החירום) עומד על 43 מנדטים בלבד. הליכוד עם 19 מנדטים נשאר הרחק מאחור. ש"ס עם 8 מנדטים, יהדות התורה עם 7, הציונות הדתית עם 5 מנדטים ועוצמה יהודית בתחתית הרשימה עם 4 מנדטים בלבד.