מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

השר הבכיר יוזם בית דין מיוחד למחבלי החמאס: "לא נופלים מהנאצים"

השר ישראל כ"ץ פנה לשר המשפטים בקריאה להקים בית דין צבאי מיוחד שיחיל את חוק פשעי הנאצים על מחבלי החמאס שהשתתפו בטבח שמחת תורה: "לא נופלים בחומרתם ממעשי הנאצים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/10/23 21:37 ט בחשון התשפד

השר הבכיר יוזם בית דין מיוחד למחבלי החמאס: "לא נופלים מהנאצים"
מחבלי חמאס, צילום: פלאש 90. עבד רחים חטיב

שר האנרגיה והתשתיות, ישראל כ"ץ פנה הערב (ג') לשר המשפטים יריב לוין במטרה לקדם באופן מיידי הקמת בית דין צבאי מיוחד שיחיל את חוק פשעי הנאצים ועוזריהם על מרצחי החמאס שהשתתפו בטבח האכזרי בשמחת תורה. כיום, החוק לעשיית דין בנאצים ועוזריהם קובע תחולה פלילית על פשעים שבוצעו בתקופת השואה בלבד.

עונש מוות, אישומים על בגידה ושלילת אזרחות

במסגרת הדרישה שהציג השר כ"ץ בפני שר המשפטים, יוקם בית דין צבאי מיוחד שיחיל את החוק גם על מרצחי החמאס שהשתתפו במתקפה ב-7 לאוקטובר. החוק יכלול הטלת עונש מוות, יאפשר לשפוט אזרחים על בגידה וסיוע לטרור ולשלול את אזרחותם של תומכי ארגוני טרור, לרבות החמאס.

חמאס

עונש מוות, אישומים על בגידה ושלילת אזרחות, מחבלי חמאס. צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

"לא נופלים בחומרתם ממעשי הנאצים"

השר כ"ץ נימק את דרישתו: "כבן לניצולי שואה אני מאמין בכל לבי כי אין מדובר בהשוואה מופרכת, שכן מעשי בני העוולה השפלים מהחמאס שערפו ראשים, כרתו איברים, התעללו, שרפו, אנסו לא נופלים בחומרתם ממעשי הנאצים יימח שמם".

"הדם שלהם על הידיים שלי"

מוקדם יותר היום, צה"ל ושב"כ חשפו הקלטה מזעזעת משיחה שניהל מחבל חמאס עם משפחתו במהלך הטבח האכזרי מטלפון של נרצחת. במהלך השיחה, התגאה מחבל החמאס בכך שרצח את בעלת הטלפון ובן זוגה, וכן עשרה בני אדם נוספים.