ישראל תאפשר העברת סיוע הומניטרי לעזה - משפחות החטופים זועמות

ממשרד ראש הממשלה נמסר כי הקבינט המצומצם החליט שלא יאפשר מתן סיוע הומניטרי לעזה דרך ישראל, אולם בשל בקשת ביידן, לא יסכל סיוע דרך מצרים. התנאי: שלא יגיע לידי חמאס

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/10/23 17:34 ג בחשון התשפד

ישראל תאפשר העברת סיוע הומניטרי לעזה - משפחות החטופים זועמות
רצועת עזה לאחר תקיפות צה"ל מלחמת חרבות ברזל, צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90     

עם תום ביקורו של נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, הישראל, לשכת ראש הממשלה פרסמה הודעה בה הבהירה מעל לכל ספק את עמדתה ביחס למתן סיוע הומניטרי לעזה. "לאור התמיכה האמריקנית הגורפת והחיונית במאמץ המלחמתי ולאור הדרישה של נשיא ארה""ב ביידן לסיוע הומניטרי בסיסי, הקבינט המצומצם החליט פה אחד".

ישראל לא תאפשר סיוע הומניטרי משטחה - ארה"ב תוכל לסייע דרך מצרים

על פי ההחלטה, ישראל לא תאפשר שום סיוע הומניטרי משטחה לרצועת עזה כל עוד לא מחזירים את חטופינו. בנוסף, ישראל דורשת את ביקורי הצלב האדום אצל חטופינו ופועלת לגייס תמיכה בינלאומית נרחבת לדרישה זו.

יחד עם זאת, ולאור דרישת הנשיא ביידן, ישראל לא תסכל אספקה הומניטרית ממצרים כל עוד מדובר רק במזון, מים ותרופות לאוכלוסייה אזרחית שנמצאת בדרום רצועת עזה או מתפנית לשם, וכל עוד שאספקה זו לא תגיע לחמאס. כל אספקה שתגיע לחמאס - תסוכל.

עזה

עזה, צילום: Rahim Khatib/Flash90

"אם ההחלטה הנוראית לסייע לרוצחי עזה לא תבוטל, יוחרף מאבק המשפחות בזמן הקרוב"

ההחלטה לאשר סיוע הומניטרי לרוצחי עזה מעוררת זעם גדול אצל בני המשפחות של החטופים. "ילדים, תינוקות, נשים, חיילים, גברים וקשישים שחלקם חולים במחלות קשות, פצועים וירויים מוחזקים מתחת לאדמה כמו חיות וללא תנאים אנושיים, וממשלת ישראל מפנקת את הרוצחים והחוטפים בבקלאוות ותרופות", נמסר ממטה משפחות החטופים.

לדבריהם: "אם ההחלטה הנוראית לסייע לרוצחי עזה לא תבוטל, יוחרף מאבק המשפחות בזמן הקרוב" איימו. "במקום לפעול לחיזוק האמון שנשבר והתרסק בשבת הארורה, החליטו גורמים בממשלה להתגרות במשפחות של חטופים ונעדרים ולתקוע אצבע בעין של אלו שאינם ישנים ואינם נושמים כבר עשרה ימים".

תמונות החטופים

תמונות החטופים, צילום: Yossi Zamir/Flash90

גם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב בזעם: "כל עוד מאות נשים, ילדים, זקנים ושאר החטופים מוחזקים בידי היישות הנאצית אסור לאפשר שום סיוע הומניטרי. רוצים 'הומניטרי'? שחררו את החטופים".

ביידן: "נעביר מאה מיליון דולר לסיוע לעקורים בעזה"

בהצהרתו המסכמת את הביקור, אמר ביידן כי כשיחזור לארה"ב יבקש מהקונגרס שיאשר העברת סיוע חסר תקדים לישראל: "יהיו לכם מספיק ציוד לכיפת ברזל, ככל שיידרש, כדי להגן על ישראל. יש נכסים צבאיים שלנו באזור".

יחד עם זאת, ביידן הבהיר כי הציבור הפלשתיני אינו חמאס, והודיע: "ביקשתי מהקבינט הישראלי שיאפשרו סיוע, כמובן בתנאי שלא יגיע לחמאס. נעביר מאה מיליון דולר לסיוע לעקורים בעזה".