"בן גביר פוגע בבטחון המדינה כדי לקושש כותרות"

גורם בכיר בקואליציה מגיב לדברי בן גביר כי אנחנו בפתחו של שומר חומות 2: "כל המערכת הבטחונית במאמץ עליון להפריד בין הגזרות ולמנוע התלקחות. אמירה שכזו פשוט פוגעת במאמץ הזה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/10/23 10:24 כו בתשרי התשפד

"בן גביר פוגע בבטחון המדינה כדי לקושש כותרות"
"שומר החומות" ארכיון, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

תגובות להצהרת בן גביר: אחרי מתקפת הפתע הקטלנית של חמאס בדרום ותחילת הלחימה, בישראל נושאים עיניים בדריכות לעבר הגזרות השונות. בהצהרה שנתן השר לבטחון לאומי הבוקר (ד') הוא אמר כי לדעתו אנחנו בפתחו של "שומר חומות 2" - ובקואליציה תקפו: "פוגע בבטחון המדינה כדי לקושש כותרות".

בן גביר: "הנחיתי את המפכ"ל להיערך לתרחיש שומר חומות 2 שלדעתי בפתח"

הבוקר (ד') הגיע בן גביר לתחנת המשטרה של העיר שדרות ואמר: "הנחיתי את המפכ"ל להיערך לתרחיש שומר חומות 2 שלדעתי בפתח" - גורם בכיר בקואליציה טען כי זהו ניסיון לקושש כותרות. "בן גביר פוגע בבטחון המדינה כדי לקושש כותרות. כל המערכת הבטחונית במאמץ עליון להפריד בין הגזרות ולמנוע התלקחות, אנחנו רואים את המאמצים האדירים האלו מרגע תחילת הלחימה. אמירה שכזו פשוט פוגעת במאמץ הזה".

נזכיר כי אמש (ג') במהלך הפרת סדר אלימה בשכונת סילוואן שבמזרח ירושלים, חוסלו שני מתפרעים. הפרת הסדר כללה ירי זיקוקין מסיבי ויידוי אבנים לעבר הכוחות, שוגרו זיקוקין בכינון ישיר ומטווח קצר לעבר לוחמי מג"ב שפעלו במקום ופגעו באחד מהלוחמים. בתגובה לסכנה שנשקפה לחייהם, הגיבו הלוחמים בירי לעבר שני המפגעים ונטרלו אותם, ובהמשך נקבע מותם.