הרצוג: "משפחות ישראליות רבות התרסקו היום לרסיסים"

נשיא המדינה יצחק הרצוג מתייחס למתקפה על הדרום: "אנחנו בעיצומה של מלחמה. אויבינו תוקפים אותנו באכזריות חסרת גבול". הוא פונה לאזרחים: "קורא לכולנו למלא אחר הנחיות פיקוד העורף"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 07/10/23 21:10 כב בתשרי התשפד

הרצוג: "משפחות ישראליות רבות התרסקו היום לרסיסים"
הרצוג, "משפחות שלמות נשברו לרסיסים", צילום: Chaim Goldberg/Flash90

נשיא המדינה יצחק הרצוג מתייחס הערב (שבת) למצב בדרום ולמתקפה על ישראל: "אנחנו בעיצומה של מלחמה. אויבינו תוקפים אותנו באכזריות חסרת גבול שמופנית כלפי קורבנות תמימים וחפים מפשע - נשים, גברים, ילדים וקשישים".

התייחס למותו של יו"ר מועצת שער הנגב אופיר ליבשטיין

הנשיא הרצוג התייחס גם למותו של יו"ר מועצת שער הנגב אופיר ליבשטיין וכתב: "משפחות ישראליות רבות התרסקו היום לרסיסים כשיקיריהן נרצחו, נפצעו או נחטפו; בהן משפחתו של ידידי האהוב אופיר ליבשטיין, ראש מועצת שער הנגב, שנפל כגיבור בקרב בעודו מגן על שכניו וחבריו לחבל הארץ שכה אהב. משפחות רבות עוד סובלות מחוסר וודאות, מאי הידיעה האם עולמן חרב עליהן או שמא הן נצלו מבשורת האיוב הנוראה, וליבנו עמן. בכאב עצום אני שולח תנחומים למשפחות החללים, ומתפלל יחד עם כל עם ישראל לרפואת הפצועים בגוף ובנפש ולשובם הביתה של אחינו ואחיותינו".

הנשיא קרא לציבור לשמוע להנחיות פיקוד העורף וסיים: "אויבינו לא ינצחו. הם לא יכניעו אותנו, הם לא ישברו את רוחנו, הם לא יערערו ולו במעט את אמונתנו בצדקת הדרך ואת ריבונותנו בארצנו. גם ברגעים הקשים הללו, ובמיוחד בהם, אזרחיות ואזרחי ישראל נוהגים באומץ ובערבות הדדית מרגשת ומעוררת גאווה ותקווה, ומוכיחים שהרוח הישראלית המלוכדת תנצח ותמגר כל אויב. כך פעלנו תמיד - באחדות ישראלית, וכך ניצחנו תמיד. זה צו השעה" סיים.