עמית סגל: הוא קובע מי יהיו השחקנים, מזג האוויר, השופטים והתוצאה

בטורו השבועי, כותב הפרשן הפוליטי על הבחירות לראשות יש עתיד ומגדיר את החלטתו של לפיד ללכת לבחירות "מהלך מגושם". על האפשרות שברביבאי תזכה בבחירות בתל אביב: "תחנה חשובה בדרך לכיבוש ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/10/23 14:51 כא בתשרי התשפד

עמית סגל: הוא קובע מי יהיו השחקנים, מזג האוויר, השופטים והתוצאה
עמית סגל, "מהלך מגושם", צילום: Hadas Parush/Flash90

בתוך השקט היחסי שעופף את המערכת הפוליטית בתקופה זו של פגרת הכנסת, בלטה הידיעה על כוונת יש עתיד לערוך בחירות לראשות המפלגה כאשר חבר הכנסת רם בן ברק הודיע כי יתמודד מול היו"ר הנצחי יאיר לפיד. בטורו השבועי ב"ידיעות אחרונות", כותב בפסקנות הפרשן הפוליטי עמית סגל כי "לפיד יסיים את 2023 כיושב ראש החדש-ישן-חדש של יש עתיד".

הדרך של לפיד לחזור למרכז הבמה

הוא מסביר: "כמו במערכון על בית"ר, הוא קובע מי יהיו השחקנים, מה יהיה מזג האוויר, מי יהיו השופטים ומה תהיה התוצאה". סגל מוסיף על הפריימריז במפלגה : "הם בכל זאת מהלך, מגושם אמנם, בדרכו של לפיד לשקם את מעמדו כמנהיג הגוש. השנה האחרונה לא היטיבה איתו והדרך שלו לחזור למרכז התודעה היא לקבל לגיטימציה מחודשת שהוא לא עוד תנועה של איש אחד, אלא מפלגה".

חה"כ יאיר לפיד |

יאיר לפיד, יו"ר חדש-ישן-חדש? צילום: Yonatan Sindel/Flash90

החשיבות של הבחירות בתל אביב

סגל כותב גם על החשיבות שרואה לפיד בבחירות לראשות עיריית תל אביב, שם מתמודדת חברת המפלגה אורנה ברביבאי. הוא כותב: "המלכת מספר 2 שלו כראש מדינת תל אביב תהיה תחנה חשובה בדרך לכיבוש מדינת ישראל".