"בלי פרובוקציות": המסר של הרצוג לקראת ההקפות השניות

באיגרת לקראת החג, קורא הנשיא הרצוג לנהוג "בהתחשבות, בהכלה, בכבוד" ומכיר בכך שישנם דרכים שונות לחגוג את החג. ברקע ההפרעות לתפילות הרצוג כותב: "בלי פרובוקציות, בלי הפרעות, בלי ריבים" | וגם: זכרון הילדות מתל אביב

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 06/10/23 10:10 כא בתשרי התשפד | עודכן בתאריך 06/10/23 10:17

"בלי פרובוקציות": המסר של הרצוג לקראת ההקפות השניות
הנשיא יצחק הרצוג, "בלי פרובוקציות"., צילום: Michael Giladi/Flash90

כשהמחלוקת בעם נמצאת בשיא וגם אירועי תפילה ומסורת שבעבר היו קונצנזוס מוצאים עצמם תחת מתקפה, קורא נשיא המדינה הרצוג לשמור על איפוק ולכבד איש את רעהו. בפוסט שהוא מפרסם לקראת שמחת תורה קורא הנשיא: "בואו נחליט - די להרמת קול, די להרמת ידיים! בשמחת התורה עלינו לשים את המחלוקות בצד ולשוב לשמחה הטהורה והזכה של התחלת השנה החדשה ועמה סבב הקריאה בפרשות השבוע".

לאחר אירועי יו כיפור: הקריאה של הנשיא הרצוג

הרצוג פונה לציבור וכותב: "לקראת ההקפות שנציין הערב ומחר בכל רחבי הארץ אני פונה אישית אליכם, אזרחיות ואזרחי ישראל, לכל אחת ואחד מכם, וקורא לנהוג בהתחשבות, בהכלה, בכבוד ואהבת ישראל בזמן ההקפות ובכלל, ולאפשר לכולנו, יחד, את תחושת החג והשמחה. בלי פרובוקציות, בלי הפרעות, בלי ריבים".

התפילה בדיזנגוף ביום כיפור

התפילה בדיזנגוף ביום כיפור, "לשים את המחלוקות בצד". צילום: Itai Ron/Flash90

"עוד כילדים בשכונה תל אביבית לא דתית חגגנו את מנהג ההקפות"

הרצוג מזכיר את ילדותו בתל אביב וכותב: "עוד כילדים בשכונה תל אביבית לא דתית חגגנו את מנהג ההקפות המשמח והמאחד באהבה וכבוד הדדי, וכך עוד אלפי אלפים כמונו בכל הארץ. אלה אירועים אמיתיים, כנים ומקרבים של אהבת ישראל, שהפכו לנחלתם של כל חלקי העם".

"תמיד הרגשתי שזה חלק עמוק ומלכד בזהות האישית והלאומית שלנו. השנה, בחגי תשרי התשפ"ד חווינו בכאב גדול מספר אירועים של מניעת תפילה; אירועים שחרכו את הלב והיו בלתי נתפסים ובלתי מתקבלים על הדעת" הוא מוסיף.