אסא כשר: "לא להכיל, לא להבין ולא להתחבק. אנחנו לא מחפשים את האחדות עם האויב"

מנסח הקוד האתי של צה"ל השתתף בהפגנה נגד הממשלה ותקף במילים חריפות את הממשלה ותומכי הרפורמה המשפטית: "עת מלחמה ועת שלום, יש אוייב ושיש לו כוונות זדוניות". בהמשך הקריא מספר קהלת: "עת מלחמה ועת שלום"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/10/23 10:00 כא בתשרי התשפד

"לא להכיל, לא להבין ולא להתחבק. אנחנו לא מחפשים את האחדות עם האויב"
פרופסור אסא כשר, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

במהלך החודשים בהם מתרחשות הפגנות מתנגדי הרפורמה, נשמעות פעם אחר פעם אמירות קשות ואתמול היה זה פרופסור אסא כשר, מנסח הקוד האתי של צה"ל שבחר להשתלח בממשלה ובתומכי הרפורמה ולכנותם "אויב".

"אנחנו נלחמים ואנחנו ננצח בדרך כזו או אחרת"

במהלך הפגנה של מתנגדי הרפורמה אמר כשר כי "לא משנה באיזה קרב מדובר, בעילת הסבירות בפסקאות התגברות, בשינוי הייעוץ המשפטי ובפיטורי היועצת המשפטית, בכל הקרבות האלה אנחנו נלחמים ואנחנו ננצח בדרך כזו או אחרת".

הוא הוסיף: "צריך לומר משהו שזה לא כל כך נחמד לומר אותו. אבל בתקופת מלחמה אנחנו לא מחפשים את האחדות עם האוייב, בתקופת מלחמה אנחנו נלחמים נגדו. לא פשרות ולא להכיל ולא להבין ולא להתחבק, אנחנו נאבקים בו כדי להכניע אותו".

פירש את הפסוק מספר קהלת

בהמשך הקריא מספר קהלת: "עת מלחמה ועת שלום". הוא פירש את הפסוק: "אני רוצה להבין טוב את המשמעות של הפסוק הזה בנקודה שבה אנחנו נמצאים עכשיו. עת מלחמה פירושו שיש אוייב ושיש לו כוונות זדוניות אנחנו צריכים לגייס את כוחותינו נגד כנגד הכוונות הזדוניות האלה. המשימה של תנועות המחאה היא לא לתת להם לבצע את ההפיכה המשטרית שהם רוצים לבצע בשום פנים ואופן".