"ניסיון להיחלץ מהסיטואציה" פעיל השמאל המוכר מסביר: לא תקפתי את הרב ליאו די

הרוחות סערו לאחר תיעוד שהופץ ובו נראה אדם שמפריע לתפילתו של הרב ליאו די בכיכר דיזנגוף. נתניהו גינה והרב די בעצמו טען כי לא הותקף, עו"ד מיכאל ספרד, האדם מהתיעוד שיתף את גרסתו לאירועים וטען: "הסרטון מתחיל בנקודה שאני מנסה לעזוב את המקום"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 06/10/23 07:45 כא בתשרי התשפד

פעיל השמאל המוכר מסביר: לא תקפתי את הרב ליאו די
הרב ליאו די, אתמול, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

המאבק הדתי בתל אביב המשיך אתמול לאחר שתפילה שאורגנה בכיכר דיזנגוף בעיר הופרעה, כאשר מתוך האירוע יצא סרטון ובו נראה אדם דוחף לכאורה את הרב ליאו די. לאחר שהתיעוד הופץ הרשתות געשו וגם הסבר של הרב די שטען כי לא הותקף לא הרגיעו את המהומה שהגיעה לשיא עם גינוי תקיף מצד ראש הממשלה נתניהו.

האדם שתועד בסרטון הוא פעיל השמאל המוכר עו"ד מיכאל ספרד, בפוסט שפרסם ברשתות סיפק ספרד את גרסתו לאירועים וטען בתוקף כי לא התכוון לתקוף את הרב די ואף הביע את כאבו על הטרגדיה שפקדה את הרב.

תיעוד האירוע בתל אביב

"אני האדם המצולם בסרטון וכמובן שלא תקפתי את הרב די"

"איך אירוע של כלום ושום דבר מתגלגל להאשמה בתקיפת נפגע טרור" כותב עו"ד ספרד. "גיליתי לפני כמה שעות שאני במרכזו של סיפור שהתנפח ולתומי חשבתי שאם גם הרב ליאו די אמר שלא הותקף מישהו יאמין לו. אני האדם המצולם בסרטון וכמובן שלא תקפתי את הרב די" הוא כותב.

עו"ד מיכאל ספרד, סיפק את גרסתו לאירוע

עו"ד מיכאל ספרד, סיפק את גרסתו לאירוע צילום: Uri Lenz/Flash90

ספרד משחזר את האירוע מנקודת מבטו: "עברתי במקרה בכיכר דיזינגוף ונחשפתי להתקהלות בשל התפילה שנעשתה שם בהפרדה עם שלט ששימש כפרגוד. רגע לפני מה שרואים בסרטון החתוך, התפתח ויכוח עם אחת הנשים ב'עזרת נשים' כאשר מנהל התפילה (שלא ידעתי מי הוא) ניגש וחצץ בינינו. הבנתי שהדברים עלולים להתלהט ושאני צריך להחלץ משם - מה שרואים בסרטון החתוך הוא הניסיון שלי (גם אם גמלוני) להיחלץ מהסיטואציה ולהתרחק משם".

נתניהו גינה: "אין גבול לשינאה"

ספרד מסיים את הפוסט וכותב: "לא ידעתי במי מדובר וכמובן שבלי קשר לחילוקי הדעות ביננו הרב די חווה טרגדיה בלתי נתפסת שאסור שאף אדם יעבור". כאמור עוד קודם לכן פרסם נתניהו גינוי לאירוע וכתב: "איש מחאה דוחף את הרב ליאו די, ששכל את רעייתו ובנותיו בפיגוע טרור רצחני, רק בגלל שהוא עוטה טלית ומחזיק בארבעת המינים בלב תל אביב. אין גבול לשינאה ולטירוף. תתבייש".