המסר של ראש יהודי לאחר הדיון הסוער: "אופטימיות"

הדיון הסגור בנוגע לעתירת ראש יהודי הסתיים ללא הסכמות. בית המשפט צפוי למסור את פסיקתו בהמשך | השופט ביקש מהצדדים להתפשר - צעקות נשמעו מתוך החדר | בראש יהודי מרגיעים: "אופטימיים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/10/23 13:12 יט בתשרי התשפד

המסר של ראש יהודי לאחר הדיון הסוער: "אופטימיות"
הדיון של ראש יהודי ועיריית תל אביב בבית המשפט, צילום: יוסף היקרי

בבית משפט המחוזי תל אביב התקיים היום הדיון בעתירת עמותת "ראש יהודי", בעקבות החלטת העירייה לחזור בה ולא לאשר לעמותה לקיים הקפות השניות בכיכר דיזינגוף וכן, להקים סוכה במרחב הציבורי. זאת לאחר אירועי תפילת יום הכיפורים בכיכר דיזינגוף והמחאה סביב ההפרדה המגדרית. העמותה מיוצגת באמצעות עו"ד אפרים דימרי ועו"ד אורי פז.

הדיון הסתיים ללא הכרעה או פשרה בין הצדדים, ועד הערב אמור בית המשפט לפרסם את פסיקתו בפרשה. השופט, מגן אלטוביה, שהדיון התקיים בלשכתו בדלתיים סגורות, ביקש מהנוכחים להגיע לפשרה ברוח החג המתקיים בימים אלו - אולם ללא הצלחה. למרות שמחוץ לחדר, מנכ"ל ארגון "ראש יהודי", ישראל זעירא, מסר לחדשות כיפה כי עם סיום הדיון הוא חש אופטימיות.

העימותים בכיכר דיזינגוף

העימותים בכיכר דיזינגוף, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

"העותרים מוזמנים להשתתף באירועים העירוניים"

העירייה הציעה במהלך הדיון לארגון להשתתף באירועים שתחת חסותה. באתר "וואלה" צוטטו הדברים: "העותרים מוזמנים להשתתף באירועים העירוניים וליטול בהם חלק יחד עם כלל הציבור, באופן שדומה כי יש בו אף לתרום לאחדות ולקהילתיות ברוח החג", אולם נראה כי בעמותה לא היו מעוניינים לקבל זאת.

לאחר שעיריית תל אביב הודיעה שבוע שעבר כי לא תאפשר ל"ראש יהודי" להקים סוכה ולקיים את אירוע ההקפות השניות בכיכר דיזינגוף, בעמותה הגיבו: "הדגשנו במהלך השבוע ואנחנו מדגישים גם עכשיו. לא עברנו על החוק. נקודה. העירייה נתנה היום פרס לעבריינות ולאלימות ולאלה שנלחמו שלא תתקיים תפילה ברשות הרבים" וחתמו "אנחנו לא ניתן לשקר לנצח". בארגון מעוניינים לעתור לעליון במידה ולא ייפסק לטובתם.