בן גביר הגיב לתיעוד ראש המטה שלו והאקדח: "התלהב"

בן גביר הגן על חנמאל דורפמן שנתן לאדם אקראי להרגיש את משקל האקדח שלו: "התלהב כי התחילו לדבר איתו על השינויים שאנחנו עושים באגף כלי ירייה"| השר הודה כי רכש ממנו ארבעת המינים ללא חשבונית

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/10/23 11:07 יט בתשרי התשפד

בן גביר הגיב לתיעוד ראש המטה שלו והאקדח: "התלהב"
חנמאל דורפמן ובן גביר, כהן מגיב, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, התייחס היום (ד') לדוכן ארבעת המינים של ראש המטה שלו, חנמאל דורפמן במהלך ריאיון ל"כאן רשת ב'" - בעקבות התיעוד המטריד שהתפרסם בו נראה דורפמן נותן ללקוח להחזיק באקדחו.

בן גביר הגן על ראש המטה שלו, ואמר: "זכיתי ברמת הכי טוב שיש. הוא עשה טעות. הוא התלהב כי התחילו לדבר איתו על השינויים שאנחנו עושים באגף כלי ירייה". השר לביטחון לאומי גם הודה כי רכש ממנו את ארבעת המינים - וללא קבלה. "אני לא מכיר מוכרי שוק ארבעת המינים שמוציאים קבלות. כולם יודעים שמי שהולך לדוכנים כאלה לא מקבל חשבונית ואני גם יודע שחנמאל מדווח מא' ועד ת'".

צפו בריאיון בכאן רשת ב'

הדו-שיח של דורפמן והלקוח: "זה נשק ארגוני, הוא לא שלי"

כאמור, בתחילת השבוע פורסם כי הוא נתן ללקוח מזדמן להחזיק באקדח שקיבל מטעם המשרד. כך על פי ג'וש בריינר בעיתון "הארץ". לפי הדיווח, ביום שישי האחרון הגיע דורפמן לדוכן שלו, שהופעל בידיי עובדים, ולקוח שהבחין באקדח שלו שאל על משקלו. הלקוח ביקש להרגיש את האקדח, ודורפמן הניח את האקדח בידו למספר שניות. בעיתון פרסמו תיעוד של המקרה. בנוסף, בעיתון טוענים כי הפעלת הדוכן לא דווחה בהסכם ניגוד העניינים של דורפמן וכי לא הוענקו קבלות למי שלא דרש זאת.

ארבעת המינים

ארבעת המינים, צילום: shutterstock

ראש המטה הסביר ללקוח כי "זה אקדח קטן. זה נשק ארגוני, הוא לא שלי", וכי "היתרון זה שיש מחסנית אחת של 15 כדורים מברזל". כשנשאל מה שווי האקדח, העריך אותו בכ-3,000 שקל מול הערכת הלקוח כי הסכום כפול מכך.