בגד ים על דוכן החזן ומוזיקה ב"נעילה": נחשפו התנכלויות נוספות מיום כיפור

דו"ח סיכום אירועי הפרעות לתפילות יום היכפורים של המועצה הדתית בתל אביב מעלה כי במהלך יום הכיפורים אירעו התנכלויות והפרעות ב-18 מניינים בעיר. בין ההפרעות: כניסה עם בגד ים לדוכן החזן

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/10/23 19:48 יח בתשרי התשפד

בגד ים על דוכן החזן ומוזיקה ב"נעילה": נחשפו התנכלויות נוספות מיום כיפור
העימותים בכיכר דיזינגוף, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

המועצה הדתית בתל אביב פרסמה היום (ג') דו"ח מסכם על ההפרעות וההתנכלויות שאירעו מהלך יום כיפור בתל אביב, את הדו"ח חשף העיתונאי עמית סגל. מהדו"ח עולה כי 18 מנייני תפילה ספגו התנכלויות והפרעות במהלך יום הכיפורים, חלקם נאלצו להפסיק את התפילה בעקבות ההתפרעויות. כך לדוגמא, בתפילה שנערכה בכיכר השוטר בשכונת לב תל אביב נכנסה מפגינה לבושה בבגד ים ועמדה על בימת החזן.

מאות מפגינים הפריעו את תפילתם של אלפי מתפללים

בכיכר הבימה כמאה מפגינים שהתאספו סביב קבוצת מתפללים וצעקו לעברם אילצו אותם להפסיק את התפילה ואילו בפארק המדרון ביפו, 450 מתפללים נאלצו להפסיק את תפילת הנעילה לאחר שארבעים מפגינים התפרצו לתפילה, הפרו את ההפרדה המגדרית והשמיעו מוזיקה במהלך התפילה. בסך הכל כחמש מאות מפגינים השתתפו בהתפרעויות במנייני התפילה השונים והפריעו את תפילתם של יותר מ-5,000 מתפללים בעיר.

כזכור, למרות הנחיית העירייה על איסור הצבת מחיצה בשטח ציבורי, וגיבוי של בית המשפט המחוזי בתל אביב, בארגון "ראש יהודי" החליטו במוצאי השבת כי התפילה המסורתית ברחבת כיכר דיזינגוף בתל אביב תתקיים כסדרה. בפתח תפילות יום הכיפורים, לאחר שדגלי ישראל הוצבו כמחיצה מאולתרת, התפילה פוצצה על ידי פעילי שמאל שהגיעו למקום ולא נתנו למתפללים להמשיך בתפילה.

כיכר דיזינגוף לפני העימותים

כיכר דיזינגוף לפני העימותים, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

הרצוג: "זה ממש חרך לי את הנשמה לראות את המחזות האלה"

נשיא המדינה יצחק הרצוג התייחס לדברים ואמר: "כאדם מאמין זה ממש חרך לי את הנשמה לראות את המחזות האלה. מצב שבו יהודים לא מצליחים להתפלל ביום הכיפורים, כאן במדינת ישראל - הוא פשוט לא מתקבל על הדעת". בהמשך הוסיף: " "כולנו, החברה הישראלית כולה, צריכה להסתכל במראה, לא רק בצער ובזעזוע, אלא גם בנחישות - ולהפיק לקחים. זה הזמן להרגיע את הרוחות, לנשום עמוק, להנמיך להבות, לנהוג באחריות. אסור לנו בשום פנים ואופן להגיע למחוזות הללו שוב".

הרצוג, נאם בקונגרס

"חרך לי את הנשמה לראות את המחזות האלה", הרצוג. צילום: Michael Giladi/Flash90