גולדקונפף גינה את היריקות על נוצרים בירושלים: "תופעה מזעזעת"

יו"ר מפלגת יהדות התורה התייחס לתיעוד היריקות לעבר נוצרים בירושלים וכתב: "נדהמתי לשמוע על התופעה המזעזעת על תקיפה בשם היהדות כביכול"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/10/23 16:13 יח בתשרי התשפד

גולדקונפף גינה את היריקות על נוצרים בירושלים: "תופעה מזעזעת"
"אני מגנה את ההתנהגות הנפסדת הזו", השר יצחק גולדקנופף, צילום: Photo by Yonatan Sindel/Flash90

בתיעוד שעלה אתמול (ב') לרשת נראים מספר חרדים, חלקם ילדים, יורקים לעבר צליינים נוצרים שהגיעו בימים האחרונים לירושלים. התיעוד הוביל לרעש גדול, חלקו בגלל ציוץ תמיכה של פעיל הימין אלישע ירד. יו"ר מפלגת יהדות התורה יצחק גולדקנופף, הצטרף לשורת הגינויים שפורסמו בתגובה וכתב כי המעשים נוגדים את היהדות.

שר השיכון: "תופעה מזעזעת"

"נדהמתי לשמוע על התופעה המזעזעת של תקיפה בשם היהדות כביכול. 'דְּרָכֶיהָ דַרְכֵי נֹעַם וְכָל נְתִיבוֹתֶיהָ שָׁלוֹם'" כתב שר השיכון, והוסיף: "תורתנו הקדושה מצווה עלינו לנהוג בכבוד כלפי כל אדם באשר הוא, לא משנה מהי אמונתו, דתו או מוצאו". בהמשך כתב: "חובה עלינו לדאוג שיהיה כבוד שמיים מתרבה על ידינו ולא חלילה להפך. אני מגנה את ההתנהגות הנפסדת הזו".

ליאון: "זה לא יהודי"

ראש העיר ירושלים, משה ליאון, הצטרף גם הוא למגנים ובחשבון הטוויטר שלו הודיע כי פנה למשטרה בבקשה למגר את התופעה: "אני מבקש לגנות בכל פה את התופעה המכוערת של פגיעה בתיירים נוצרים ובאנשי דת נוצריים, ברחובות העיר. זה לא רק מכוער, זה קודם כל לא יהודי" כתב, והוסיף: "פניתי בעניין זה למשטרה ולכוחות הביטחון על מנת שיפעלו בתקיפות למיגור התופעה המכוערת הזאת".

משה ליאון, חילופי דברים קשים

"זה לא יהודי", משה ליאון. צילום: Olivier Fitoussi/Flash90