"יהודה פוקס והמחלקה היהודית בשב"כ החליטו לשבור שיאים חדשים של התנכלות"

צו ההרחקה של אלישע ירד כלל סעיף חריג ובו איסור יצירת קשר עם הרב מנחם בן שחר, מראשי מחאת "נלחמים על החיים" - שהגיב בחריפות: "ניסיון מובהק של סתימת פיות שמזכירה התנהלות של משטרים אפלים. מדובר במחאה לגיטימית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/09/23 09:21 יד בתשרי התשפד

"יהודה פוקס והמחלקה היהודית בשב"כ החליטו לשבור שיאים חדשים של התנכלות"
נערי גבעות. ארכיון, צילום: Najeh Hashlamoun /Flash 90

אחרי שנעצר בחשד למעורבות באירוע הירי בבורקא ושוחרר על ידי בית המשפט, פעיל הגבעות ודוברה לשעבר של חברת הכנסת לימור סון הר מלך, אלישע ירד, קיבל הבוקר (שישי) צו הרחקה מנהלי לחצי שנה מיהודה ושומרון. בנוסף להרחקה, הצו אוסר עליו ליצור קשר עם שורת אנשים וביניהם הרב מנחם בן שחר.

"אלוף פיקוד המרכז יהודה פוקס והמחלקה היהודית בשב"כ החליטו לשבור שיאים חדשים של התנכלות להתיישבות"

נזכיר כי לפני שלושה שבועות נמסר צו אזהרה לירד ובו ההודעה כי נשקלת הוצאת צו הגבלה מנהלי נגדו. במהלך השנה וחצי האחרונות הרב בן שחר, שהצו אוסר על ירד ליצור איתו קשר, הוא מראשי מטה המאבק "נלחמים על החיים", וירד משמש כדובר המאבק.

הרב בן שחר שנחשף הבוקר לצו ההגבלה החריג, תקף בחריפות את אלוף הפיקוד: "נדהמתי הבוקר לגלות כי באופן בלתי נתפס החליטו אלוף פיקוד המרכז יהודה פוקס והמחלקה היהודית בשב"כ לשבור שיאים חדשים של התנכלות להתיישבות, ולנסות למגר באמצעים דיקטטוריים וחסרי תקדים את המחאה שאנו מובילים כנגד אוזלת ידה של מערכת הביטחון".

הקריאה של הרב בן שחר

הרב בן שחר הוסיף ותקף: "זהו ניסיון מובהק של סתימת פיות שמזכירה התנהלות של משטרים אפלים. מדובר במחאה לגיטימית ורחבה של תושבים נורמטיבים שבסך הכל יוצאים לזעוק ברחובות על חייהם שהופקרו. אך במקום להטות אוזן לזעקתם ולצאת למאבק נחוש בטרור - פועלים אלוף הפיקוד ושב"כ בנסיון נואש להשתיק את הביקורת בכוחניות, כדי לחפות על כשלונם אל מול הטרור".

"אני קורא מכאן לכל תושבי יהודה ושומרון לא להרפות לרגע, ומצהיר בצורה מפורשת: אנו נמשיך את המאבק בכל הכוח ושום נסיונות השתקה אלימים ובריונים לא ירתיעו אותנו מלהיאבק על בטחוננו", אמר הרב בן שחר.