לפיד עונה לגפני: "כולנו יהודים מאמינים"

משה גפני נאם באירוע מפלגתי ואמר כי "כשמתפללים 'כל נדרי' בכיכר דיזינגוף ובאים אותם אלו ומושכים בציציות של מי שנמצא שם, אנחנו בעיצומה של מלחמת דת" - יו"ר "יש עתיד" הגיב: "אין בישראל מלחמת דת ואסור שתהיה, זה חלומם הגדול של האנטישמים"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 01/10/23 11:08 טז בתשרי התשפד

לפיד עונה לגפני: "כולנו יהודים מאמינים"
לפיד. , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר דגל התורה, חבר הכנסת משה גפני אמר לפעילים כי יש מלחמת דת בישראל, זאת בעקבות אירועי כיכר דיזינגוף. יו"ר יש עתיד יאיר לפיד ענה לגפני וכתב כי אין מלחמת דת, והאשים גורמים בקואליציה בחילול הקודש.

לפיד לגפני: "יש לנו אותה דת"

לפיד כתב: "לא הרב גפני, אנחנו לא במלחמת דת, מפני שיש לנו אותה דת. אנחנו יהודים. כולנו. יהודים מאמינים. ואמונה יש לה כל מיני צורות ודרכים. אנחנו לא זקוקים לשום הדרכה איך להיות יהודים. התנ"ך הוא שלנו, ההיסטוריה היהודית היא שלנו, תפילת כל נדרי היא שלנו ועל נסיון לחרחר מלחמה בין אחים אין יום הכיפורים מכפר".

ראש האופוזיציה הוסיף: "אין בישראל מלחמת דת ואסור שתהיה מפני שזה חלומם הגדול של האנטישמים. יש פה מאבק על דמותה של מדינת ישראל, על ערכיה, על הדמוקרטיה שלה. יש פה ממשלה שגם אתה יודע שהיא פועלת נגד האינטרסים החיוניים ביותר של הבטחון הלאומי, הכלכלה והחברה. גם אתה יודע שהשימוש שעושים הגורמים הקיצונים בתוכה בשם השם, הוא לא פחות מחילול קודש.

"אין בינינו מלחמת דת הרב גפני, מפני שאם תהיה היא תוביל אותנו למקום שאליו הובילו אותנו כל מלחמות הדת הקודמות - לגלות. יש לנו אחריות משותפת למנוע את זה הרב גפני, לא ללבות את האש. אנחנו יהודים. כולנו", סיים לפיד.

"אמרתי להם - אתם לא מתכוונים לרפורמה משפטית, וגם לא לשום דבר שדומה לזה"

נזכיר כי אמש (מוצאי שבת), בכנס מטעם מפלגת "דגל התורה", נאם יושב ראש המפלגה ויושב ראש ועדת הכספים ואמר "אנחנו בעיצומה של מלחמת דת". גפני סיפר: "נפגשתי עם ראשי המשק, כלכלנים, לפני חודשים ארוכים, והם הסבירו לי על הרפומה כמה שזה בעיה קשה ומה עלול להיות בכלכלה באם היא תעבור. אמרתי להם - אתם לא מתכוונים לרפורמה משפטית, וגם לא לשום דבר שדומה לזה, אתם מנהלים נגדינו מלחמת דת. ומה שראינו ביום כיפור בתל אביב זה ההוכחה. כשמתפללים 'כל נדרי' בכיכר דיזינגוף, באים אותם אלו ומושכים בציציות של מי שנמצא שם, אנחנו בעיצומה של מלחמת דת!".