משה גפני עולה להתקפה: ראשי המשק מנהלים נגדנו מלחמת דת - זו ההוכחה

יושב ראש מפלגת "דגל התורה" ויושב ראש ועדת הכספים נאם בכנס מפלגתי ואמר: "כשמתפללים 'כל נדרי' בכיכר דיזינגוף ובאים אותם אלו ומושכים בציציות של מי שנמצא שם, אנחנו בעיצומה של מלחמת דת" | וגם: זו הסיבה שחברי הכנסת של המפלגה לא מתראיינים

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/10/23 07:34 טז בתשרי התשפד

משה גפני עולה להתקפה: ראשי המשק מנהלים נגדנו מלחמת דת - זו ההוכחה
משה גפני, צילום: ללא

בכנס מטעם מפלגת "דגל התורה", נאם יושב ראש המפלגה ויושב ראש ועדת הכספים, חבר הכנסת משה גפני, והתייחס להתנגדות לרפורמה המשפטית ולסערה בכיכר דיזינגוף בערב יום הכיפורים. לדברי גפני, "אנחנו בעיצומה של מלחמת דת".

"עבר מאז די הרבה זמן והכלכלה מצויינת"

"נפגשתי עם ראשי המשק, כלכלנים, לפני חודשים ארוכים, והם הסבירו לי על הרפומה כמה שזה בעיה קשה ומה עלול להיות בכלכלה באם היא תעבור. אגב, עבר מאז די הרבה זמן והכלכלה מצויינת. גם ההייטק, גם הגירעון וגם ההוצאות וההכנסות של הממשלה", שטח גפני את נקודת מבטו.

לדבריו, מדובר במלחמה מסוג אחר. "אמרתי להם - אתם לא מתכוונים לרפורמה משפטית, וגם לא לשום דבר שדומה לזה, אתם מנהלים נגדינו מלחמת דת. ומה שראינו ביום כיפור בתל אביב זה ההוכחה. כשמתפללים 'כל נדרי' בכיכר דיזינגוף, באים אותם אלו ומושכים בציציות של מי שנמצא שם, אנחנו בעיצומה של מלחמת דת!".

העימותים בכיכר דיזינגוף

העימותים בכיכר דיזינגוף, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

נקלענו במשמרת שלנו למלחמה על כל הקדוש והיקר לעם ישראל - ובעזרת השם נעמוד בזה

יו"ר ועדת הכספים אמר בנוסף כי "לכן אנחנו חברי דגל התורה לא מתראיינים בתקשורת, כי זה לא יועיל כלום. אבל שנדע - המלחמה שלהם היא לא כלכלית, לא בטחונית וגם לא חברתית, זאת מלחמת דת. כך צריך להתייחס לזה ולהיזהר לא לדבר מה שלא צריך".

הוא סיים את דבריו ואמר כי היה לו "הרבה מה לומר אחרי שהיה את ההתקפות על ההעברות התקציביות האחרונות בועדת הכספים, אבל זה לא יעזור, נקלענו במשמרת שלנו למלחמה על כל הקדוש והיקר לעם ישראל - ובעזרת השם נעמוד בזה".