בג"ץ נגד הראשון לציון: "מדוע לא הועמד לדין משמעתי?"

בג"ץ הוציא צו ביניים המורה למדינה לנמק מדוע רבה הראשי של ירושלים לא הועמד לדין משמעתי. הרב לאו: "הניסיונות להלך אימים באמצעות עתירות קנטרניות לא ירפו את ידיהם של רבני ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/09/23 20:20 יא בתשרי התשפד

בג"ץ נגד הראשון לציון: "מדוע לא הועמד לדין  משמעתי?"
"מדוע לא הועמד לדין משמעתי", הרב שלמה עמאר, צילום: Hillel Maeir/Flash90

בג"ץ הכריע בעתירות שהוגשו נגד רבה הראשי של העיר ירושלים, שלמה עמאר, והוציא היום (ג') צו על תנאי המורה למדינה להסביר מדוע נמנעה מלהעמיד את הרב לדין משמעתי. העתירות הוגשו לאחר התבטאויות של הרב נגד הציבור הרפורמי, נשות הכותל וקהילת הלהט"ב. לטענת התנועה הרפורמית, העתירה הוגשה לאחר ש-16 פניות שהופנו ליועמ"ש ושר המשפטים בגין אמירות דומות, לא נענו כלל.

"בהמות וחיות לא מתנהגות ככה"

בין ההתבטאויות עליהן הוגשה העתירה, התבטאות כנגד מצעד הגאווה בירושלים וקהילת הלהט"ב: "עשו את המצעד של התועבה, שהם כביכול מתגאים בו, אוי לה לאותה בושה, אוי לה לאותה חרפה, בהמות וחיות לא מתנהגות ככה". ואמירה חריפה שנאמרה על נשות הכותל: "אכפת להן מהתפילה? אכפת להן מהתורה? אכפת להן מהכותל והמקדש? כל מה שאכפת להן זה לעקור את התורה, לדרוס ולרמוס ולזלזל בכבודה של תורה".

הרב לאו על צו הבינים: "מעציב ומאכזב"

הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו התייחס לצו הביניים: "הצו שניתן היום מעציב מאכזב, חשוב להבין כי לכל רב יש את הזכות והחובה להביע את עמדתו בכפוף להלכה, הניסיונות להלך אימים באמצעות עתירות קנטרניות לא ירפו את ידיהם של רבני ישראל".

בהמשך הדגיש הרב: "כל נסיון להתערב בשיקול הדעת ההלכתי של רבני ישראל בכל עניין הלכתי לא יצלח". והוסיף: "אני מבקש מכאן לחזק את ידידי הראשון לציון כאשר ברור לכל כי שיקול הדעת ההלכתי יישאר רק בידיהם של רבני ישראל".