ראשי המחאה על פיצוץ התפילות: "היה לנו קשה עם המראות"

ראשי מחאת המילואימניקים מגנים את פיצוץ התפילות בתל אביב אך תוקפים בחריפות את ארגון "ראש יהודי": "מתנגדים נחרצות לפעילות הפרובקטיבית של העמותה המסיונרית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/09/23 17:01 יא בתשרי התשפד

ראשי המחאה על פיצוץ התפילות: "היה לנו קשה עם המראות"
התפילה שפוצצה בדיזינגוף, צילום: Tomer Neuberg/Flash 90      Tags yom kippur yom kipur tel aviv dizengoff square separation gender services rosh yehudi       QUICK RENDITIONS INFO File Size: 1448 Kb Dimensions: 8256 x 5504 px Resolu

סערת התפילה בדיזינגוף: בארגון "ראש יהודי" מקיימים בשנים האחרונות תפילה מסורתית בכיכר דיזינגוף בתל אביב, תפילה שאורגנה גם השנה למרות הנחיית העירייה על איסור הצבת מחיצה בשטח ציבורי וגיבוי של בית המשפט המחוזי בתל אביב. בארגון החליטו כי התפילה תתקיים כסדרה, והציבו דגלי ישראל כמחיצה מאולתרת. בפתח תפילות יום הכיפורים, התפילה פוצצה על ידי פעילי שמאל שהגיעו למקום ולא נתנו למתפללים להמשיך בתפילה.

התפילה שפוצצה בדיזינגוף

התפילה שפוצצה בדיזינגוף, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

"היה לנו קשה עם המראות מדיזינגוף"

ארגון "אחים לנשק", מוביל מחאת המילאומיניקים נגד הרפורמה המשפטית, גינה היום (ג') את פיצוץ התפילות וקרא לפעילות משותפת למניעת אירועים דומים בעתיד. בהודעת הארגון נכתב: "היה לנו קשה עם המראות מדיזינגוף, ועלינו לפעול יחדיו, כעם, בכדי שהם לא יחזרו". בהמשך, האשימו את נתניהו בפילוג וכתבו: "אסור לנו לתת לנתניהו להשיג את מה שהוא רוצה-עם קרוע ומשוסע האחד כנגד השני".

עם זאת, בהודעת מובילי המחאה תקפו בחריפות את ארגון "ראש יהודי" וכינו אותו ארגון מיסיונרי: "אנחנו מתנגדים נחרצות לפעילות הפרובקטיבית של העמותה המסיונרית 'ראש יהודי' אשר רצו להביא למראות שראינו" נכתב.