טלי גוטליב על ההסכם עם סעודיה: "זה טירוף מסוכן"

חברת הכנסת מהליכוד פרסמה ציוץ בו קראה לראש הממשלה שלא להסכים לדרישת הסעודים לנשק גרעיני - גם במחיר טרפוד הנורמליזציה: "אחרת אנחנו פשוט יורדים מהפסים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/09/23 14:57 ו בתשרי התשפד

טלי גוטליב על ההסכם עם סעודיה: "זה טירוף מסוכן"
טלי גוטליב, צילום: Flash90

בימים האחרונים נחשפו פרטים נוספים על תנאי הסכם הנורמליזציה עם סעודיה. נושא אחר שעומד בלב ההסכם הוא דרישת הסעודים לפיתוח יכולות גרעין אזרחי, ונתניהו עצמו מעוניין להגיע להסכמות בעניין הזה ונוטה להתגמש, כך על פי דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל". הנושא הזה מעורר מחלוקת רבה, כשרבים טוענים כי מדובר במחיר גבוה מידי ואף מסוכן.

"מצפה שתצא הודעה מלשכת ראש הממשלה שתבהיר שאין משא ומתן"

בתוך כך, ח"כ טלי גוטליב הגיבה לעניין בחשבון הטוויטר שלה: "נורמליזציה עם סעודיה. עלק. אחלה כותרת. נורמליזציה שכוללת הסכמה להפיכת סעודיה למעצמת גרעין בחסות ממשלת ימין זה טירוף מסוכן", כתבה, והוסיפה: "אני מצפה שתצא הודעה מלשכת ראש הממשלה שתבהיר שאין משא ומתן חשאי לקידום הסכמה להעשרת אורניום בסעודיה. אחרת אנחנו פשוט יורדים מהפסים".

הגישה של נתניהו לנושא הגרעין הסעודי

כאמור, בלב ההסכם עומדת דרישת הסעודים לפיתוח יכולות גרעין אזרחי. על פי דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל". נתניהו הורה לראש הוועדה לאנרגיה אטומית הישראלית, תא"ל (במיל') משה אדרי לדון על הנושא עם מקביליו האמריקאים ולנסות להגיע לפשרה שתהיה מקובלת על ישראל.