גוטליב תוקפת את נתניהו פעם נוספת: "חצי שנה אני מבקשת שתאמר זאת לציבור"

חברת הכנסת מהליכוד החליטה לתקוף שוב את ראש הממשלה, הפעם על אמירתו כי הצעתו המקורית של שר המשפטים לשינויים במערכת המשפטית היתה "רעה": "אתה לא מסוגל לגעת במערכת המשפט, אבל לגמרי מסוגל להאשים את לוין"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 18/09/23 22:40 ג בתשרי התשפד

גוטליב תוקפת את נתניהו פעם נוספת: "חצי שנה אני מבקשת שתאמר זאת לציבור"
טלי גוטליב, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד הערב (ב', שעון ישראל) בארצות הברית עם היזם אילון מאסק. לאחר פגישתם הקצרה השניים שוחחו בשידור חי על הבינה המלאכותית ועל האפשריות והסכנות שהיא מביאה עמה. בנוסף, נתניהו ומאסק נגעו גם ברפורמה המשפטית, וראש הממשלה סיפק אמירה מפתיעה במיוחד נגד הרפורמה. מי ששוב לא נותרה אדישה היא חברת הכנסת מהליכוד, טלי גוטליב.

"הייתה הצעה, שאני חשבתי שהיא רעה, לבטל חוסר איזון אחד באמצעות חוסר איזון אחר", אמר נתניהו למאסק בעודו מתייחס לרפורמה במערכת המשפט, אותה הציג שר המשפטים יריב לוין, בתחילת חודש ינואר.

"אתה לא מסוגל לגעת במערכת המשפט אבל לגמרי מסוגל להאשים את לוין"

"אדוני ראש הממשלה כבר חצי שנה אני אומרת שהרפורמה מתה!", כתבה בחשבון הטוויטר שלה. "חצי שנה מבקשת שתאמר זאת לציבור בפה מלא. מקבלת אש איך אני מעזה לומר את זה... אז הנה סוף סוף אני מגלה כי חשבת שהצעת שר המשפטים 'רעה' ובכל זאת שתקת. האמת צריכה להיאמר אתה לא מסוגל לגעת במערכת המשפט אבל לגמרי מסוגל להאשים את לוין".

"אדוני ראש הממשלה על שום מה אתה מתנצל?"

באמצע אוגוסט, לאחר ביקורת על הרמטכ"ל הרצי הלוי, פורסמה הודעה משותפת לראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון יגלנט: "ראש הממשלה ושר הביטחון דוחים כל מתקפה נגד בכירי מערכת הביטחון, ומגבים את מפקדי וחיילי צה"ל הפועלים לילות כימים למען ביטחון ישראל".

אחרי פרסום ההודעה גוטליב תקפה: "אדוני ראש הממשלה על שום מה אתה מתנצל?", תהתה גוטליב. "איזו זכות קיום יש לממשלה אם נשתוק כשצמרת צה"ל שקלו לצאת עם הודעה בדבר כשירות צה"ל באופן שהיה משחק לידי האויבים שלנו ופוגע קשות בחוסן הלאומי שלנו? זו חובתנו לגנות במלוא פה! ולהתנצל? רק על זה שהרמטכ"ל נשאר בתפקידו, אותו רמטכ"ל שבשתיקה הכשיר סרבנות".

"נתניהו לא יכול לגעת במערכת המשפט"

שבועיים קודם לכן, בריאיון למשה גלסנר ואבי בלום בערוץ הכנסת, התבטאה חברת הכנסת בנוגע לתפקידו של ראש הממשלה בקידום הרפורמה ואמרה: "נתניהו לא יכול לגעת במערכת המשפט, הוא מנוגד עניינים מובנה ברמה האישית שלו. הוא מתערב לטובת המערכת ולא לטובת השינוי".

גוטליב תוקפת את נתניהו בסוף חודש יולי | צילום: ערוץ כנסת