אהוד ברק על המאבק ברפורמה: "חלק מהאנשים עלולים לאבד את חייהם"

במהלך ראיון לרשת CBS האמריקנית אמר ראש הממשלה לשעבר כי "חלק מהאנשים עלולים לאבד את חייהם, אבל אנחנו נבלום את הניסיון הזה בכל מחיר שיידרש". ברק הבהיר: קורא למרי אזרחי לא אלים

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/09/23 15:15 ה בתשרי התשפד

אהוד ברק על המאבק ברפורמה: "חלק מהאנשים עלולים לאבד את חייהם"
"אנשים יאבדו את חייהם" אהוד ברק, צילום: Hadas Parush/Flash90

ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק אומר אתמול (ג') כי המחאה נגד הרפורמה המשפטית תימשך גם במחיר חיי אדם: "אנחנו נמשיך במרי אזרחי לא אלים נגד הרפורמה המשפטית. אנחנו נעצור את הניסיון לפגוע בדמוקרטיה הישראלית, ואנחנו ננצח בקרב הזה. זה עלול לקחת זמן, יהיו עליות ומורדות וחלק מהאנשים עלולים לאבד את חייהם, אבל אנחנו נבלום את הניסיון הזה בכל מחיר שיידרש".

"לא תהיה מלחמת אזרחים בישראל"

בהמשך הבהיר כי לא תתרחש מלחמת אזרחים בישראל: "כבר כעת יש אלימות קשה כנגד מפגינים, אבל אני בטוח שבניגוד לכל האזהרות, לא תהיה מלחמת אזרחים בישראל. לנתניהו אין חיילים וגם לא רצון לעשות את זה". במהלך הראיון תקף ברק את הממשלה: "הם מנסים לפגוע בזכויות אדם, זכויות מיעוטים ולהט"בים, אבל אנחנו לא ניתן לזה לקרות".

אהוד ברק, תביעת נגדו.

אהוד ברק, עוד אמירה חריג צילום: Avshalom Sassoni‎‏/Flash90

ברק שיתף סרטון שמשווה בין נתניהו להיטלר

בחודש שעבר עורר ברק זעם רב בליכוד לאחר ששיתף בחשבון הטוויטר שלו סרטון של פרופסור יצחק אדיג'ס, שמשווה בין ראש הממשלה נתניהו להיטלר. "היטלר אמר לשרוף את גרמניה, להרוס את הכל כי לא מגיע לגרמניה להתקיים אם לא ניצחה. היה מוכן להרוס את כל המדינה אם לא יכול לשלוט בה יותר", אמר הפרופסור בסרטון ששיתף ברק. "זה מה שקורה עכשיו לביבי, הוא מתאבד ולוקח את כל המדינה יחד איתו. זה משהו פסיכולוגי חולני ומסוכן ביותר. מוכרחים להוריד אותו מהשלטון".