"הורדת יוקר המחיה": האמירה המפתיעה של אבי מעוז

יו"ר נעם אומר כי לאחר שבשנה האחרונה התמקדה הממשלה בהתנעת הרפורמה במערכת המשפט, חובה עליה "להעלות הילוך בטיפול בהורדת יוקר המחיה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 20/09/23 07:45 ה בתשרי התשפד

"הורדת יוקר המחיה": האמירה המפתיעה של אבי מעוז
אבי מעוז | , צילום: Erik Marmor/Flash90

ברקע אמירותיו של נתניהו בעניין הרפורמה המשפטית אותה מקדם שר המשפטים יריב לוין, יו"ר מפלגת נעם, סגן השר אבי מעוז, התבטא הלילה (בין שלישי לרביעי) באופן מפתיע בנושא, וכתב כי הממשלה צריכה להתמקד בשנה הבאה בנושאים אחרים.

"חובה עלינו להעלות הילוך בטיפול שלנו בהורדת יוקר המחיה"

"אני שותף מלא למאמצי שר המשפטים יריב לוין לצמצום סמכויות המערכת המשפטית ולהשבת האיזון בין הרשויות", כתב מעוז בחשבון הטוויטר שלו. "עמדתי היא כי לאחר שבשנה האחרונה התמקדנו בהתנעת תהליכי הרפורמה, חובה עלינו להעלות הילוך בטיפול שלנו בהורדת יוקר המחיה".

"הייתה הצעה, שאני חשבתי שהיא רעה"

נזכיר כי נתניהו נפגש ביום שני עם היזם אילון מאסק. השניים דיברו בשידור חי על מגוון נושאים כשבין היתר הזכירו את הרפורמה המשפטית. נתניהו התייחס לניסוח הראשוני של הרפורמה כפי שהציג אותה לוין. "הייתה הצעה, שאני חשבתי שהיא רעה, לבטל חוסר איזון אחד באמצעות חוסר איזון אחר. אני חשבתי שזו טעות להניע את המטוטלת לצד אחר. יש לי רוב בכנסת לחוקק כל מה שרציתי, אבל אני מנסה להגיע לקונצנזוס עם הצד השני. אם לא אצליח - אעשה זאת עם הציבור", אמר.

מי שתקפה על כך את נתניהו היא חברת הכנסת טלי גוטליב: "אדוני ראש הממשלה כבר חצי שנה אני אומרת שהרפורמה מתה!", כתבה בחשבון הטוויטר שלה. "חצי שנה מבקשת שתאמר זאת לציבור בפה מלא. מקבלת אש איך אני מעזה לומר את זה... אז הנה סוף סוף אני מגלה כי חשבת שהצעת שר המשפטים 'רעה' ובכל זאת שתקת. האמת צריכה להיאמר אתה לא מסוגל לגעת במערכת המשפט אבל לגמרי מסוגל להאשים את לוין".